Autot rentides tasub hoolikalt tingimusi lugeda

Rentida võib eri marki, suuruse ja mugavustega sõiduautosid. Ka lepingutingimused võivad eri juhtudel mõnevõrra erinevad olla.

FOTO: Küllike Rooväli / Postimees / Scanpix

Välisriigis autot rentides tasub olla väga tähelepanelik, sest lepingud võivad sisaldada tarbijale kahjulikke tingimusi ning olla üles ehitatud selliselt, et tarbija ei hooma, milliseid lisatasusid ta allkirja andes maksma soostub.

Enne ühe konkreetse rendifirma kasuks otsustamist tasub teha põhjalikku eeltööd, tutvudes pakkujate hinnakirjade ja tingimustega, et hiljem ei tabaks ebameeldiv üllatus, kui krediitkaardilt on maha arvestatud plaanitust suurem summa.

«Seetõttu tasub lugeda kõik lepingus sätestatu hoolega üle, sest tingimused võivad olla väga erinevad. Arusaamatuste või lisaküsimuste korral tuleb paluda klienditeenindajalt abi. Kindlasti ei tasu alla kirjutada lepingule, millest täielikult aru ei saa,» rõhutas tarbijakaitseameti ELi tarbija nõustamiskeskuse juhataja Kristina Vaksmaa.

Autot vastu võttes tasub üle vaadata auto nii seest kui väljast ning kõik varasemad vigastused fikseerida lepingus, sest vastasel juhul võidakse neid pidada sinu tekitatuks, kui autot tagastad.

«Näiteks võib tühja paagiga tagastatud auto tuua kaasa trahvi. Isegi täispaagiga auto tagastamisel hoia alles tankimist tõendav dokument, mis tõendaks vaidluse korral tankimist. Kui rendi vormistamisel on makstud tagatisraha kütusekulude katteks, tuleb jälgida, et see tagasi makstaks,» selgitas Vaksmaa.

Kindlustuse puhul tasub tähelepanu pöörata selle tingimustele. Näiteks võidakse nõuda lisakindlustust, kui on plaanis ületada rendiautoga riigipiiri.

Tuleb uurida, kas kindlustus kehtib ka eriolukordades. Näiteks, mis saab, kui kindlustus ei kata autole tekitatud kahjude kõrvaldamise kulu ning millisel juhul kindlustus üldse ei kehti. Reeglina võivad rendiautot juhtida ainult rendilepingus märgitud isikud, vastasel juhul kindlustused ei kehti.

Autot tagastades on mõistlik koos teenindajaga fikseerida auto korrasolek kirjalikult, et hiljem ei tekiks rendifirmal nõudeid. Alles tasub hoida kõik tšekid ja lepingud, mis tõestaksid kokkulepitud/makstud summat ning on aluseks tagatisraha tagasi nõudmisel.

Kuidas esitada kaebust?

Kui tarbijal on pretensioone autorendifirmale ja tegelikkuses on krediitkaardilt võetud maha summasid ilma selgete põhjendusteta, näiteks süüdistatakse juhti autole vigastuste tekitamises või võetakse maha kütuse raha, kuigi auto tagastati täis paagiga, tuleb ettevõttele teha kohe kirjalik kaebus, näiteks e-kirja vahendusel.

«Kaebuses tuleb märkida selgelt oma nõue ja lahendus olukorrale. Ära kunagi lisa originaale lepingust, tšekkidest või muust sellisest,» lisas Vaksmaa.

Kui probleem ei lahene, ei tasu juhtunule käega lüüa. Tarbijate piiriüleste tehingutega seotud probleemide lahendamiseks on loodud spetsiaalne European Consumer Centres ehk Euroopa tarbijakaitsekeskuste võrgustik, millel on keskuseid igas Euroopa Liidu liikmesriigis. Keskuste teenused on tarbijale tasuta.

Näiteid laekunud kaebustest

Üks Hollandi tarbija rentis Tallinnas kolmeks päevaks auto. Mõni nädal hiljem avastas ta, et tema krediitkaardilt on lisaks rendihinnale maha võetud veel 500 eurot. Rendifirma põhjendas seda sellega, et autoga on sõidetud mitteasfaltkattega teel. Samas ei tuvastatud autol ühtegi puudust.

Eesti perekond broneeris interneti teel rendiauto Lõuna-Prantsusmaal, et perega puhkuse ajal ringi sõita. Auto pidi ta kätte saama Bordeaux’ lennujaamas ning perel oli plaan lisaks Prantsusmaale külastada Hispaaniat.

Kohapeal lepingut sõlmides osutus rendihind varasemalt kokkulepitust oluliselt suuremaks, mida põhjendati riigipiiri ületamisega ning sellega, et lisaks tuleb vormistada kindlustusleping, mida esialgu lubatud hind ei katnud.

Suurima üllatuse avastas Eesti tarbija aga mitu nädalat hiljem juba Eestis viibides, et rendifirma on tema krediitkaardilt maha võtnud veel paarsada eurot. Järelepärimise peale selgus, et renditud autol avastati mitu vigastust, näiteks kriimud juhipoolsel uksel.

Kuna rentnik tagastas reisi lõppedes rendiauto väljaspool tööaega kokkulepitud kohta, puudus tal ka võimalus tõendada, et seni, kuni auto oli tema valduses, viidatud vigastusi autol ei olnud.

AUTORENT

Mis mõjutab autorendi hinda?

* noore juhi lisatasu või lisajuhi kasutamine;

* kui autot ei tagastata samasse rendipunkti, kust see laenutati;

* kui auto tagastatakse väljaspool tööaega;

* kui soovitakse autosse eraldi lasteistet või muid lisaseadmeid;

* kui ületatakse riigi piir;

* kui auto tagastatakse tühja paagiga, võib selle eest rendifirma nõuda sootuks suuremat hinda, kui oleks maksnud auto tankimine tanklas;

* autole teie valduses olnud ajal tehtud liiklus- või parkimistrahvid ning tekitatud vigastused;

* mõnel puhul on läbitavate kilomeetrite arv piiratud ning kilometraaži ületamise puhul tuleb samuti maksta lisatasu;

* hooajal kohustuslikud rehvid;

* kõrgema klassi auto, kui kokku lepitud.

Allikas: tarbijakaitseamet

Tagasi üles