Päevatoimetaja:
Tiit Loim
Saada vihje

Halb töökeskkond tekitas nurinaid

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Jaan Rapp
Copy
Ventilatsiooniseadmete korrasoleku eest vastutab tööandja.
Ventilatsiooniseadmete korrasoleku eest vastutab tööandja. Foto: TOOMAS HUIK/PM/SCANPIX BALTICS

Tööinspektsiooni poole pöördus inimene, kes kaebas halva töökeskkonna üle. «Minu töötamiskohal on liiga vähe värsket õhku ja sinna kostub kõrvalruumist klientidega suhtlemist segav müra. Tööandja ütleb, et tema ei saa midagi teha, sest tegutseme rendipinnal ning ventilatsiooni eest hoolitseb majaomanik ja müra tekib hoopis kõrvalruumides tegutseva teise ettevõtte tegevusest.»

Tööinspektsiooni töökeskkonna nõustamise osakonna juhataja Rein Reisberg kinnitas vastuseks, et Töötervishoiu ja tööohutuse seadusest tulenevalt on tööandja see, kes kujundab ja sisustab töökoha nii, et on võimalik vältida tööõnnetusi ja tervisekahjustusi ning säilitada töötaja töövõime ja heaolu.

«Mingeid erisusi rendipindade kasutamisel ei ole. Vastutaja on ikka tööandja, mitte hoone omanik või keegi kolmas, kes tegeleb näiteks hoones ventilatsiooniseadmete korrasolekuga. Seetõttu tasub tööandjal oma ettevõtte tegevuseks pindade rentimisel mõelda, kuidas tagada oma töötajatele nõuetekohased töötingimused,» selgitas ta.

Oluline on tema sõnul välja selgitada, millisel otstarbeks kasutamiseks on hoone või selle üksikud ruumid ehitatud. «Kui laoruumiks ehitatut soovitakse muuta mitme töötajaga bürooruumiks, siis ilmselt jääb esialgselt õhuvahetusest väheseks ja vajalik on ventilatsioonisüsteemi täiendamine. Kes sellega tegeleb ja selle eest tasub, on ruumi rendileandja ja rentniku omavahelise kokkuleppe küsimus.»

Samuti tasub Reisbergi kinnitusel saada enne ruumide kasutuselevõttu selgust, millega tegeldakse kõrvalasuvates ruumides. Sellega saab ennetada probleeme, et näiteks büroo- või müügiruumides on tööülesannete täitmist segav müra või levib ebameeldiv või lausa kahjulik kemikaalilõhn.

«Seega ei pea töötaja kurtma vähest õhuvahetust mitte hoone omanikule, vaid tal tuleb probleemide korral töökohal ikkagi pöörduda oma tööandja poole, kelle kohustus on tagada töökeskkonna vastavus töötervishoiu ja tööohutuse nõuetele,» lisas nõustamise osakonna juhataja.

Märksõnad

Tagasi üles