Päevatoimetaja:
Mati Määrits

Valga õpetaja jagas teadmisi naaberriigis

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Jaan Rapp
Copy
Valga vene gümnaasiumi haridustehnoloog Eva Tšepurko
Valga vene gümnaasiumi haridustehnoloog Eva Tšepurko Foto: Samsung Digipööre

Eelmisel nädalal sai Lätis teoks programmi Samsung Digipööre vilistlaskoolidele mõeldud hariduskonverents, millest võttis osa 180 koolijuhti ja õpetajat Eestist, Lätist ja Leedust.

Konverentsil rääkisid uusimatest haridustrendidest ja õpetamismeetoditest Euroopa tippeksperdid, teiste hulgas Läti endine haridus- ja teadusminister Roberts Kilis, Euroopa Parlamendi liige Artis Pabriks ning Tallinna Ülikooli teadurid ja õppejõud Marina ja Jüri Kurvits.

Esimest korda aset leidnud konverentsi eesmärk oli tuua kokku kooliuuendusprogrammi läbijad, et võimaldada neil jagada kogemusi tehnoloogia rakendamisel õppetöös ning omandada Euroopa haridusekspertidelt uuenduslikke meetodeid.

Koolide seas osutus konverentsil menukaimaks töötuba ümberpööratud klassiruumi meetodist, mida viisid läbi Tallinna Ülikooli õppejõud Marina ja Jüri Kurvits. Marina Kurvitsa sõnul on tegemist meetodiga, kus õpilased tutvuvad teoreetiliste materjalidega iseseisvalt kodus ning praktilisi ülesandeid lahendatakse koolitunnis õpetaja juhendamisel.

«See meetod aitab õpilastes arendada iseseisvat mõtlemist, koostöötamise oskuseid ja palju muud. Kuid selle meetodi rakendamisel on väga oluline roll tehnoloogial, mis võimaldab luua interaktiivseid õppematerjale, neid efektiivselt õpilastega jagada, aidata õpilastel materjale kodus läbi töötada, toetada nende õppimist ja anda tagasisidet. Kuigi meetod sai alguse USAst, tunneb selle vastu huvi mitu Eesti kooli,» sõnas Marina Kurvits.

Eelmisel aastal programmi Samsung Digipööre võitjaks valitud Valga vene gümnaasiumi haridustehnoloog Eva Tšepurko näitas töötoas, et digiseadmeid on võimalik edukalt kasutada isegi muusika ja kehalise kasvatuse tundides. «Meie koolis alustasime digipööret eesti keele õpetamisel, aga praeguseks on digiseadmed saanud meile asendamatuteks ka teistes tundides,» ütles Tšepurko.

Lisaks õpetati tehnikaid, mis aitavad õpilasi tundides motiveerida. Läti endise haridus- ja teadusministri Roberts Kilise sõnul toimib paremini kiituste ja hüvede jagamise tehnika, mida kutsutakse ka nudging-tehnikaks. See põhineb ideel, et tublidele õpilastele jagatakse teatud eeliseid, mis paneksid ka teisi rohkem pingutama. Need hüved on näiteks eelisjärjekord sööklas, pikemad vahetunnid ja muud seesugust.

Ürituse aukülaline oli Euroopa Parlamendi liige ja professor Artis Pabriks, kes ütles, et kooliuuendusprogramm Samsung Digipööre on näide sellest, et koostöö ettevõtete, haridusinstitutsioonide ja isegi riikide vahel on võimalik ja võib olla väga edukas.

Eelmisel aastal Samsungi algatatud kooliuuendusprogrammis on praeguseks osalenud 76 kooli ehk 320 koolijuhti ja õpetajat ning see on mõjutanud enam kui 80 000 õpilast kolmest Balti riigist.

Tagasi üles