Tarbijakaitse loobus lühinumbrist

Jaan Rapp
, tegevtoimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Seni pika tavanumbriga paralleelselt kasutusel olnud lühinumbrile helistades küsisid võrguoperaatorid helistajalt kõrgendatud tasu alates 21 sendist minuti eest, samas on paketipõhine põhitariif 1–6 senti.
Seni pika tavanumbriga paralleelselt kasutusel olnud lühinumbrile helistades küsisid võrguoperaatorid helistajalt kõrgendatud tasu alates 21 sendist minuti eest, samas on paketipõhine põhitariif 1–6 senti. Foto: Dmitri Kotjuh / Järva Teataja

Tarbijakaitseamet otsustas tarbijate huve silmas pidades loobuda tarbijate nõustamistelefoni lühinumbrist ning jätkata vaid pika numbriga 620 1707. Lühinumbrile 1330 helistamisel rakendus võrguoperaatorite küsitav kõrgendatud tariif, mis tähendas tarbijale täiendavaid kulutusi. Pikk number on helistajale paketipõhise hinnaga.

Võlaõigusseadus sätestab tarbijate kaitse olukorras, kui ettevõtja haldab telefoniliine selleks, et tarbija saaks temaga seoses sõlmitud lepinguga ühendust võtta, näiteks täpsustada lepingu tingimusi, esitada kaebusi ja avaldusi. Sellisele telefoniliinile helistamine ei tohi tarbijale kaasa tuua põhitariifist suuremat väljaminekut.

Kuigi tarbijakaitseamet ei sõlmi tarbijatega lepinguid, otsustas amet, et jätkab tarbijatele nõustamisteenuse pakkumist siiski ainult numbriga 620 1707, kuna see ei too nõustamist vajavale tarbijale kaasa lisakulutusi. Seni pika tavanumbriga paralleelselt kasutusel olnud lühinumbrile helistades küsisid võrguoperaatorid helistajalt kõrgendatud tasu alates 21 sendist minuti eest, samas on paketipõhine põhitariif 1–6 senti.

Seni kasutusel olnud lühinumbrile seati käesoleva aasta lõpuni automaatvastaja, mis palub nõustamiseks helistada numbrile 620 1707.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles