Reisiettevõtja teatas maksejõuetusest

Jaan Rapp
, tegevtoimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto on illustratiivne.
Foto on illustratiivne. Foto: Elmo Riig / Sakala

Reisiettevõtja Alimants OÜ teatas tarbijakaitseametile, et ei suuda täita kohustusi tarbijate ees ning on sattunud maksejõuetusse. Seoses sellega on tulevikus toimuma pidanud reisid tühistatud neil, kes on ostnud reisi selle ettevõtte vahendusel.

Ühtlasi tegeles Alimants OÜ teiste reisikorraldajate reiside vahendamisega. Esimesed reisid peaks väljuma 20. septembril, kuid nende reiside eest on raha reisikorraldajale kandmata ja Alimants OÜlt ostetud reisijate jaoks on reis tühistatud.

Ettevõttel on kehtiv tagatis kogusummas 32 000 eurot BTA Insurance Company SEga. Turismiseaduse paragrahvi 15 esimene lõige näeb ette, et tagatise kasutamise esmaeesmärk on reisijate reisilt tagasitoomine, reisitasu tagastamine tarbijale pakettreisi ärajäämise korral või hüvitise tasumine pakettreisi ärajäänud osa eest ning tarbijale tasu tagastamine lunastamata pakettreiside kinkekaartide eest. 

Juhul, kui on ostetud üksikuid reisiteenuseid (näiteks ainult lennupilet või ainult majutus) või kui maksja on juriidiline isik, ei kuulu nõue tagatisrahast hüvitamisele.

Reisita ja reisi broneeringuta jäänud, kuid raha reisiettevõtjale maksnud tarbijatelt ootab amet avaldusi alates 18. septembrist 18. oktoobrini. Avalduse esitamiseks tuleb täita ja allkirjastada vastav vorm, mille leiab koos juhendiga tarbijakaitseameti kodulehelt. Samuti võib avalduse saata posti teel tarbijakaitseametile.

Nendel tarbijatel, kes maksid reisi eest krediitkaardiga, soovitab amet makse tühistamiseks pöörduda panga poole. Kui reisiostja oli jõudnud sõlmida ka reisitõrkekindlustuse, võiks pöörduda kindlustusfirma poole ja küsida üle, kas reisifirma maksejõuetus on kindlustusega kaetud või mitte.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles