Päevatoimetaja:
Mati Määrits

Korralik rehv muudab sõidu turvalisemaks

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Piret Karu
Copy
Talverehvid. Foto on illustreeriv.
Talverehvid. Foto on illustreeriv. Foto: Arvo Meeks / Lõuna-Eesti Postimees

Eesti Rehviliit tuletab kõigile autojuhtidele meelde, et käes on aeg, mil võib juba sõita talverehvidega. Rehvi korrasolu on liiklusohutuse tagamisel ülioluline.

Eesti Rehviliidu juhi Kaur Kuurme sõnul peavad rehvid olema heas korras, sest vastasel juhul on auto raskemini juhitav, pikeneb pidurdusteekond ning suureneb kütusekulu.

«Keskmine sõiduauto puutub rehvide kaudu vastu maad vaid 40 ruutsentimeetri ulatuses. Seetõttu on õige rehvi valik, rõhk ja paigaldamine turvalisuse tagamiseks väga oluline. Eriti kriitilise tähtsusega on see just talvehooajal, kui teeolud on kehvemad,» rääkis Kuurme.

Tema sõnul teatakse näiteks vähe, et sama ohtlik kui tühjaks vajunud rehv, on ka ülerõhk. «Kui rehvirõhk on liiga kõrge, väheneb selle kokkupuude maapinnaga. See muudab auto raskemini juhitavaks ja pidurdusteekonna märksa pikemaks. Samas kui rehvirõhk on näiteks vaid 80% soovitatud rõhust, väheneb ka rehvi eluiga 20% võrra. Lisaks suureneb kütusekulu,» tõi Kuurme näiteid, miks on oluline rehvide korrashoiule tähelepanu pöörata.

Kuigi rehvide mustrisügavuse tähtsusest on palju räägitud, näitavad Kuurme sõnul Eesti Rehviliidu ning politsei- ja piirivalveameti koostöös tehtavad iga-aastased mõõtmised, et ligikaudu 10% Eesti teedel sõitvaid rehve ei vasta nõuetele. «Sõiduauto puhul peab talverehvi jääksügavus olema vähemalt kolm millimeetrit. Soovitame siiski vahetada rehvid välja juba enne, kui need sedavõrd palju kuluvad. Talverehvide vahetamisele võiks mõelda, kui selle jääksügavus on neli millimeetrit,» rõhutas Kuurme.

Rehve tuleks vahetada vähemalt viie aasta tagant, hoolimata nende välisest seisukorrast ja mustri sügavusest, sest ajapikku kaotab kumm oma elastsuse. Sõltuvalt sõidumaneeridest ja teede kattest võivad aga rehvid vajada väljavahetamist ka märksa sagedamini.

Uute rehvide soetamisel soovitab Kuurme jälgida selle märgistust, mis annab infot nii rehvi pidamise, mürataseme kui ka kütusekulu kohta. Talvisel hooajal on esmatähtis veenduda, et rehvi pidamine lumel, jääl ja märjal asfaldil oleks võimalikult hea.

MTÜ Eesti Rehviliit on suuremate Eestis tegutsevate rehvide maaletoojate, edasimüüjate ja protekteerijate loodud tootjavastutusorganisatsioon, kelle põhitegevus on vanarehvide kogumise ja taaskasutamise korraldamine. Igal aastal võtab rehviliit vastu 7000–8000 tonni vanu rehve ning suunab need oma koostööpartnerite juurde taaskasutusse.

Märksõnad

Tagasi üles