Päevatoimetaja:
Mati Määrits

Rehviliit: õige aeg panna alla talverehvid

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Taavi Niittee
Copy
Talverehvide kasutamine on kohustuslik 1. detsembrist.
Talverehvide kasutamine on kohustuslik 1. detsembrist. Foto: Ants Liigus/Pärnu Postimees

Eesti Rehviliit paneb autojuhtidele südamele, et kuigi talverehvide kasutamine on kohustuslik 1. detsembrist, on teedel juba libedust.

Eesti Rehviliidu tegevjuhi Kaur Kuurme sõnul tuleb praegu liigeldes olla tavapärasest tähelepanelikum. “Osadel autodel on rehvid juba vahetatud, ent teised sõidavad viimase hetkeni suverehvidega. Seega tuleb alati arvestada, et teie ees või taga liikleval autol võib kuluda pidurdamiseks märksa pikem maa. Sõiduohutuse tagamiseks on libedaga oluline hoida suuremat pikivahet ning sooritada manöövreid aeglasematel kiirustel,” rääkis Kuurme.

Talverehvide puhul on oluline veenduda, et rehvid on heas korras. “Sõltumata rehvi väljanägemisest ei tohiks ühte rehvi kasutada kauem kui viie aasta vältel, sest näiteks naastrehvi kummisegu muutub ajas jäigemaks ning seeläbi kaob ära rehvi pidamine. Mustri sügavus peab talverehvidel olema minimaalselt 3 mm, ent mõistlik on mõelda uute rehvide soetamisele juba enne kui rehv on sedavõrd kulunud,” sõnas Kuurme. Sama ohtlik kui tühjaks vajunud rehv on Kuurme sõnul ka ülerõhuga rehv, mistõttu tasub aeg-ajalt kontrollida ka rehvirõhku.

Kasutatud rehve saab vastavalt seadusele tasuta anda nii Eesti Rehviliidu kogumispunktides üle Eesti. Samuti võtavad uute rehvide soetamisel vanad rehvid tasuta vastu need rehvitöökojad, kes on ühinenud rehviliidu tootjavastutussüsteemiga. Infot rehvide utiliseerimise kohta peab oskama jagada iga rehvivahetustöökoda või rehvide edasimüüja.

Uute rehvide soetamisel soovitab Kuurme jälgida selle märgistust, mis annab infot nii rehvi pidamise, mürataseme kui ka kütusekulu kohta. Talvisel hooajal on esmatähtis veenduda, et rehvi pidamine lumel, jääl ja märjal asfaldil oleks võimalikult hea.

MTÜ Eesti Rehviliit on suuremate Eestis tegutsevate rehvide maaletoojate, edasimüüjate ja protekteerijate poolt loodud tootjavastutusorganisatsioon, kelle põhitegevuseks on vanarehvide kogumise ja taaskasutamise korraldamine. Igal aastal võtab MTÜ Eesti Rehviliit vastu ca 7000-8000 tonni vanu rehve ning suunab need oma koostööpartnerite juurde taaskasutusse.

Tagasi üles