Ahvatlevad reklaamid suunavad lapse soove

Teadlikkust suurendavad ja harivad reklaamid on näiteks need, mis ohtudest teavitavad.

FOTO: Ants Liigus / Pärnu Postimees

E-kaubandus kogub populaarsust ja mida rohkem inimesed ostavad, seda enam sõltub sobiva kauba leidmine ja rahulolu ostust nende haridusest ja teadlikkusest. Samal ajal pööratakse reklaamides aina suuremat tähelepanu lastele, kelle kaudu mõjutatakse vanemaid.

«Haridusel on oma roll tuleviku kauplemiskultuuris,» ütles tarbijakaitseameti peadirektor Andres Sooniste tarbijahariduse konverentsil. «Seisame silmitsi selliste probleemidega, mida kümne aasta eest polnud.»

Probleemid on tekkinud kauba pakkumiste külluse ja avardunud valikuvabadusega. Peamised valdkonnad, kus inimesed tarbijana hätta jäävad ja millele tarbijakaitseamet tähelepanu pöörab, on kodune majapidamine, finantsharidus, arusaamine reklaamist ja tarbija õigused.

Tagasi üles