Müügi suurendamise lootuses kasutavad kauplejad varasemast enam kaupade ja teenuste müümiseks erinevaid reklaamvõtteid. Suuremate ja kallimate, aga ka igapäevaste esemete puhul pakutakse näiliselt lihtsa võimalusena osta kaup järelmaksu, liisingu või laenuga.
Nutiseadmete, kodumasinate ja teiste toodete ning teenuste järelmaksupakkumiste puhul on oluline teada, et reklaamlaused „telefon tasuta kätte“, „saa tahvel kätte null euroga“ või „maksma hakka alles kevadel“ ja muud taolised väljendid ei ole lubatud. Sellise pakkumise puhul puudub järelmaksu kasutamiseks sissemakse ning toote eest tuleb tasuda hiljem, kuid sellele lisandub üldjuhul intress ja tihti on tagasimakseperiood pikk ning toote eest makstav kogusumma suur. Pikaajalise rahalise kohustuse võtmist tuleb hoolikalt kaaluda. Vahel on lepingu kohustuslikuks tingimuseks tähtajalise kohustusega liitumine, näiteks järelmaksuga mobiiltelefoni ostmisel. Sellisest tähtajalisest lepingust varem vabanemiseks võib ettevõtja nõuda leppetrahvi.
Igasuguse rahalise kohustuse võtmisel on mõistlik endale tingimused selgeks teha. Ennekõike tuleb tarbijal endal hinnata, kas ta on hiljem võimeline võetud maksekohustust täitma. Parima pakkumise leidmiseks on hea enne laenu, liisingu või järelmaksu võtmist võrrelda Euroopa tarbijakrediidi standardinfo teabelehe alusel erinevaid pakkumisi, sealjuures intressi, krediidi kulukuse määra ja lepingu sõlmimise tasu. Lepingutingimustega tutvumiseks tuleb võtta aega.
Kui kalliks võetud kohustus kokkuvõttes läheb, näitab krediidi kulukuse määr, mida väljendatakse protsentides. See näitab kogukulu aastas ja selle saamiseks arvestatakse laenuks võetud raha summat, tagasimaksmise aega, intressi protsenti, lepingutasu ja muid lepinguga kaasnevaid kulusid. Mida väiksem protsent, seda odavam on laen. Sellesse ei arvestata viiviseid ja muid lisatasusid, mis võivad kaasneda maksetega viivitamisel.