Mootorikütuste jaemüüja Statoil Fuel & Retail Eesti AS manitseb autojuhte ekstreemsete külmakraadide ja õhutemperatuuride kõikumistega arvestama ning autosid selleks ette valmistama.
Heitlik ilm paneb kütuse proovile
Firma mootorikütuste tootejuhi Indrek Sassi sõnul on talvisel ajal soovitatav kütusepaak võimalikult täis hoida kondensatsioonivee tekke ennetamiseks. Soovitus kehtib nii bensiini- kui diiselmootoriga autode kohta.
«Kondensvee tekke oht on eriti tõenäoline just praegu, kui temperatuur kõigub suurtes piirides – nädal-kaks tagasi oli see plusskraadide juures, neljapäevaks ennustatakse kuni 26 külmakraadi, järgmisel nädalal taas plusskraade. Selliste temperatuurikõikumiste juures on soovitatav hoida auto kütusepaak võimalikult täis, sest nii on kütusepaagis vähem tühja ruumi ning seetõttu väiksem võimalus kondensvee tekkeks,» selgitas ta.
«Kondensvee ja kütuse segunemisel võivad tekkida auto mootori töös tõrked, mida autojuht võib tõlgendada kui kütusemüüja müüdud ebakvaliteetsest kütusest tingitud probleemi. Tegelikult on probleemi põhjustanud auto kütusepaagis sadestunud kondensvesi,» lisas Sassi.
Diiselmootoriga auto omanikel soovitab Sassi olla eriti tähelepanelik kütuse kvaliteedi ja päritolu osas, sest endiselt on levinud maksupetturite poolt diislikütuse segamine raske kütteõliga. Eesti Õliühing hoiatas juba oktoobris, et Eesti diislikütuse turul ringleb rekordkogus rasket kütteõli, mille kasutamine diislikütuses kahjustab nüüdisaegsete diiselmootorite pumppihusteid ning võib tuua kaasa üpris kulukad remondiarved.
«Üldine soovitus on tankida vaid tanklates, mille usaldusväärsuses ei kahelda,» toonitas Sassi.
Eestis kehtiva seadusandluse järgi peab perioodil 1. detsembrist kuni 29. veebruarini olema müügil talvine diislikütus külmakindlusega -26°C.