Päevatoimetaja:
Mati Määrits

Lugejad näevad Valga liikluses hulka kitsaskohti

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Jaan Rapp
Copy
Nii mõnelegi liiklejale teeb muret Valgas Statoili bensiinijaama juures asuv ristmik.
Nii mõnelegi liiklejale teeb muret Valgas Statoili bensiinijaama juures asuv ristmik. Foto: Rein Säinas

Valgamaalase üleskutsele avaldada arvamust, mis häirib Valgamaa liikluses, laekus mitu vastukaja, kõik need puudutavad maakonnakeskust.

Esimene üleskutsele reageerija leiab, et Valga liiklusel pole väga midagi häda. Samas tõdeb anonüümseks jääda sooviv isik, et mõnel ristmikul võib siiski probleeme tekkida, kuna need on sellised, kus tuleb kindlasti lähtuda põhimõttest «usalda, aga kontrolli». Näiteks toob kirjutaja ristmiku, mida tuleb ületada politseimaja poolt linna poole sõites. Inimese hinnangul on ebamugav, et seal üldjuhul peab alati peateel olles andma teed.

Teine pöördumine on lühike ja konkreetne. See laekus tuntud Valga ettevõtjalt Allain Karuselt. Temale teeb jätkuvalt muret Tartu ja Pika tänava ristmik. "Kas ja kuidas on võimalik liikluseeskirja rikkumata liikuda jalgsi Tartu tänavalt ja Pedeli puhkealalt Tartu maantee surnuaeda? Päris huvitav oleks teada, mida politsei asjast arvab.«

Kolmas vastus üleskutsele puudutab osaliselt sama ristmikku. D. Merko leiab, et Tartu ja Pika tänava ristmikul ei tohiks jalakäijatele üldse asja olla, kuna seal on tohutu autode liiklus nii bensiinijaama kui mujale.

»Jalakäijatele peaks ehitatama tee ümber K-Rauta keskuse parkla, otseväljundiga Transpordi–Tartu maantee. ristmikule. Sealt saaks ju jalgsi läbi parkla ka kauplusse. See oleks ju normaalseks jätkuks kaotatud ülekäigurajast edasi ning nii saab lihtsalt ka Tartu maantee jalakäijate teele, minnes surnuaiale ja läbimata ristmikku,« kõlab Merko ettepanek.

Ta meenutab, et Metsa tänava surnuaia kõrvale veeti mõne aasta eest tohutult mulda, mis kuhjati suureks mäeks. »See oleks kõlvanud ju täiteks soisele alale K-Rauta taha tee aluspõhjaks.«

Veel torkab Merkole Valgas silma, et kõnniteede ehitusel ristmike juures on need alati täisnurksed. »Milline auto pöörab täisnurga all – peaks ikka kumerad olema, et mitte sattuda vastassuunavööndisse.«

Omaette imelik on tema hinnangul Vahtra-Maleva-Jaama puiestee ristmik. »Arvan, et kõik juhid on, liikudes Jaama puiesteel Vahtra tänava suunas, leidnud, et ristmiku jõnks sunnib vastutuleva auto (eriti pika suure bussi) täielikult vastasssuunavööndisse – katsu siis mööda saada.« Seda ristmikku annaks kirjutaja sõnul lihtsalt õgvendada mõne meetriga teed laiendades, kus midagi ei sega.

Veel teeb kirjutajale muret Pika ja Kungla tänava ristmik. »Lammutatud ühiselamu kinnistu nurgal oleva tiheda heki peaks likvideerima, kuna on käidav ülekäigurada, kuid puudub täielikult nähtavus. Pole näha ka lasteaiast tulevaid lapsi, kes ootamatult ülekäigurajale ilmuvad Pikal tänaval – küllaltki suure kiirusega liikuvate autode ette.«

Samuti on Merko sõnul linnas palju liiklusmärke Valgas nii paigaldatud, et nende nägemine on varjatud, eriti suvel puude okstega.

Andres Eichet häirib aga liiklejana bussipeatus Valgas Vabaduse tänaval endise vene algkooli juures, kus praegu seoses remondiga tegutseb Valga gümnaasium.

»Eeskirju järgides peaks kogu Vabaduse tänavalt postkontori poole suunduv liiklus ootama, kuni buss peatuses toimetab, sest pidev joon ei võimalda eeskirjadekohast möödasõitu," näeb Eiche tõsist kitsaskohta.

Murelik vanaproua aga küsis, kas ei oleks ikkagi võimalik teha kas või nõudepeatust Valgas Jaama puiesteele Maxima ja tankla vahelisele alale: vanad inimesed ei jõua raskete kottidega kõndida poolde Vabaduse tänavale.

Valgamaalane edastab laekunud tagasiside maakonna liikluskomisjonile nendepoolseks seisukohavõtuks. Komisjoni seisukohad avaldame ka lehes.

Copy

Märksõnad

Tagasi üles