Mitme ohutusnõude eiramine ja asjaolude halb kokkusattimine põhjustasid laupäeval Valgamaal õnnetuse, milles noor naine rängalt viga sai. Täielikku selgust juhtunu asjaoludes pole.
Halbade asjaolude kokkulangemine tõi kaasa raske õnnetuse (4)
Laupäeva õhtul kella 20.30 paiku sai häirekeskus teate, et Valgamaal Helme vallas Valga-Uulu maantee 36. kilomeetril on juhtunud liiklusõnnetus, kus sõiduauto sõitis otsa inimesele.
«Asjaolude väljaselgitamisel ilmnes, et Valga linnast Viljandi poole liikunud väikebuss Mercedes-Benz Vito, mida juhtis 18aastane noormees, oli koos ülejäänud autos viibinud reisiseltskonnaga tulnud Valga linna kauplusest,» andis teada politsei- ja piirivalveameti Lõuna prefektuuri pressiesindaja Ragne Keisk.
Luuk avanes ootamatult
Tema sõnul oli mingil põhjusel sõiduki tagumine luuk maanteel liikudes avanenud ning sealt oli teele välja kukkunud suurem kogus alkohoolseid jooke.
«Juht keeras oma sõiduki ümber, parkis selle vastassuunavööndisse teepervele ja lülitas sisse ohutuled. Lisaks ohutuledele jättis juht pimedal ajal põlema ka lähituled ja tulede valguses asus autost väljunud seitsmeliikmeline reisiseltskond maanteelt ja teepervelt oma kaupa kokku korjama,» lisas ta.
Mercedeses viibinud noormees (nimi toimetusele teada – J. R) kinnitas, et alkolasti päästmise ega kauba kokkukorjamisega tegu polnud. «Seal ei olnud midagi päästa. Tehti teed puhtaks, et ei tekiks ohtliku olukorda.» Keisk märkis selle peale, et Mercedese juhi enda antud ütluste sõnul väljusid nad aga kõik kiirelt autost, et tee peale laiali lennanud kaup kokku korjata.
Ka viibis noormehe sõnul väikebussis seitse inimest, mitte kuus. «Selle, et Mercedeseses viibis kuus isikut, on kirja pannud sündmuskohal töötanud politseinik,» ütles seepeale Keisk.
Samuti sündmuskohal viibinud Sille (nimi, muudetud, tegelik nimi toimetusele teada – J. R.) aga kinnitas, et Mercedes oli pargitud algselt tee keskele, mitte pervele. «Teepervele liigutasid nad auto alles peale õnnetust ja seda teab ka politsei.»
Sel ajal, mil noored oma vastassuunavööndisse pargitud sõiduki ümber askeldasid, liikus neile omas sõidureas vastu sõiduauto Volkswagen Passat, mida juhtis 21aastane noormees.
Volkswageni juht märkas Keiski sõnul oma sõidusuunas ohu- ning lähituledega seisvat sõiduautot, mispeale ta aeglustas sõidukiirust hindamaks teel olevat olukorda. «Paraku püüdis meeltesegaduses noormees seisvast autost paremalt poolt teeservapidi mööda põigata ning sõitis otsa Mercedese kõrval olnud 28aastasele naisele,» edastas ta politsei ametliku versiooni.
Kokkupõrkes sai naine raskelt vigastada ning meedikud toimetasid kannatanu Valga haiglasse ravile. Kuigi teel oli veel mitmeid inimesi ning lisaks juhile viibis ka sõiduautos Volkswagen kaasreisijaid, pääsesid kõik teised sellest õnnetusest vigastusteta.
Sille sõnul ei olnud aga Volkswageni juht sugugi mitte meeltesegaduses. «Vastassuunas sõitis samuti samal ajal vastu auto ning pööret vasakule poleks saanudki sooritada. Vastasel juhul oleks võinud asi palju hullemini minna. Lisaks ei olnud kellelgi Mercedes-Benz Vitos viibinutest väljas olles seljas helkurvesti ega polnud näha ka ühtegi helkurilaadset toodet. Pimedal ajal tuleb sellistele asjadele eriti suurt tähelepanu pöörata.»
Hulk valesid otsuseid
Valga politseijaoskonna vanemliiklusametnik Kaimar Karm ütles, et mõlema sõiduki roolis olnud mehed olid küll kained ning omasid juhtimisõigust, kuid vähese sõidukogemuse tõttu tegid roolis olles valesid otsuseid ning põhjustasid oma tegevusega liiklusohtliku olukorra, mis kahjuks päädis raske liiklusõnnetuse ning inimvigastustega.
«Kombinatsioon valel teepoolel peatumisest, valedest tulede kasutamisest, sobimatutest sõiduvõtetest, ebaadekvaatsest ohu hindamisest ja liiklusohtliku olukorra tekitamisest ei saagi paraku hästi lõppeda ning sel õnnetusel oleksid võinud tegureid arvestades olla ka traagilisemad tagajärjed,» lisas Karm.
Vanemliiklusametnik tuletab kõikidele liiklejatele meelde, et liikluses tuleb olla tähelepanelik. Juht peab valima ilmastikuoludesse sobiliku sõidukiiruse ja –võtted, kasutama nõuetekohaselt auto tulesid ning enne manöövreid veenduma nende ohutuses.