Päevatoimetaja:
Mati Määrits

Hädaabikõnet saab teha ka võrgu rikke või ülekoormuse tõttu

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Jaan Rapp
Copy
Foto on illustreeriv.
Foto on illustreeriv. Foto: Jaanus Lensment / Postimees / Scanpix

Mobiilsidevõrgud on küll väga töökindlad, kuid aeg-ajalt võib siiski ette tulla juhtumeid, kus numbri valimine ei õnnestu. Seda mõnikord just aastavahetusel, mil võrgud on tavapärasest märksa enam koormatud.

Tehnilise järelevalve amet (TJA) annab siinkohal mõned näpunäited, kuidas käituda, kui on vaja teha hädaabikõne 112, kuid telefon juba mitmel järjestikusel proovimisel keeldub kõne algatamast või annab veateate võrgu ülekoormuse või rikke kohta.

Esmalt, kui on võimalus kasutada mõne teise mobiilsideoperaatori liitumisega telefoni, tuleks proovida teha hädaabikõne sellega. On vähe tõenäoline, et teises võrgus on samal ajal rike või ülekoormus.

Kui see võimalus puudub, tuleks telefonile teha taaskäivitus. Kui telefon on käivitumas ja küsib PIN-koodi, siis jätta see sisestamata. Sellisel viisil toimides ei registreeru telefon koduvõrku, kus esines rike ja hädaabikõne sooritamiseks valib telefon nüüd ise kolme võrgu vahel. Paljude telefonide ekraanil on PIN-koodi sisestamise juures nupp «Hädaabikõned», mida saab kõne tegemiseks kasutada.

Nuputelefonide puhul, mille SIM-kaart on lihtsalt eemaldatav, annab sama tulemuse SIM kaardi eemaldamine ning seejärel hädaabikõne valimine.

Märksõnad

Tagasi üles