Märtsist uueneb kodakondsuse taotluste esitamise kord politsei- ja piirivalveameti teenindustes ning nüüd tuleb kodakondsusega seotud toimingute jaoks aeg eelnevalt ette broneerida.
Kodakondsuse taotlemiseks tuleb hakata aega ette broneerima
Märtsist tuleb inimesel, kes soovib esitada taotlust Eesti kodakondsuse saamiseks ja taastamiseks või kodakondsusest loobumiseks või vabastamiseks Politsei- ja piirivalveameti (PPA) teenindustes aeg eelnevalt ette broneerida. Jätkuvalt saab taotlusi esitada ka posti teel või digiallkirjastatult e-posti teel ning sellisel juhul ei ole vaja teenindusse pöörduda.
«Selliseid taotlusi esitavad inimesed elu jooksul harva ning reeglina planeeritakse siis teeninduse külastamine ka ette,» ütles PPA arendusosakonna peaspetsialist Kaili Käärid. «Broneering muudab kliendi jaoks külastuse personaalsemaks, aga samuti ka kiiremaks ja sujuvamaks, kuna inimene ei pea ootama järjekorras ja meie töötaja võtab kliendi vastu just tema jaoks planeeritud ajal.»
Käärid lisas, et uus süsteem pakub PPA-le võimaluse teeninduste töökorraldust nii päevade kui kellaaegade lõikes paremini planeerida ja vältida pikki ootejärjekordi.
Eelmisel aastal sai PPA kokku 1038 kodakondsuse taotlust, neist kõige rohkem Tallinna teenindustes – 544. Ida prefektuuris asuvates teenindustes esitati 203 taotlust, posti või e-posti teel saadeti 202 taotlust.
2016. aastal tehti PPA teeninduste külastamiseks erinevate toimingute tegemiseks keskmiselt 3125 broneeringut kuus. Broneeringuga külastajate keskmine ooteaeg teeninduses oli kaks minutit.