Päevatoimetaja:
Kersti Kond

Piirkiirus tõuseb 17 teelõigul

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Jaan Rapp
Copy
Valgamaal selliseid märke tänavu näha ei saa.
Valgamaal selliseid märke tänavu näha ei saa. Foto: Arvo Meeks / Lõuna-Eesti Postimees

Maanteeamet alustab täna, 3. aprillil lubatud suurimate piirkiiruste tõstmist neljarajalistel eraldatud sõidusuundadega riigiteedel. Tänavu saab kiirusega 110 km/h sõita 128 kilomeetril ja kolme kilomeetri pikkuses tõstetakse kiirust 100-le km/h.

Ka tänavu tõstetakse lubatud suurimat piirkiirust ainult neljarajalistel eraldatud sõidusuundadega maanteedel, kaherajalistel teedel jääb lubatud suurimaks sõidukiiruseks 90 km/h. Valgamaal ühelgi teelõigul piirkiirus ei tõuse.

Maanteeameti liiklusohutuse osakonna juhataja Erik Ernits rõhutab, et 2+2 lõikudel kiiremini sõitmine on võimalus, mitte kohustus. «Kui juht näeb, et liiklusolud ei võimalda 110 km/h sõita, siis peab kiirust vähendama. Seda enam, et on alles aprilli algus ning öösiti ja hommikuti võib teedel libedust esineda veel mõnda aega.»

Tänavu tõstetakse piirkiirust Tallinna–Narva maantee Tallinna-Aaspere viiel lõigul (110 km/h), Haljala liiklussõlmes (110 km/h) ja Kohtla-Järve–Jõhvi lõigul (110 km/h). Tallinn–Tartu–Võru–Luhamaa teel tõstetakse piirkiirust Tallinna–Kose kahel lõigul (110 km/h), Mäo möödasõidu (110 km/h) ja Tartu–Ülenurme (100 km/h) lõikudel. Tallinn–Pärnu–Ikla maanteel tõstetakse piirkiirust Tallinna–Ääsmäe, kahel alamlõigul (110 km/h). Ka tänavu tõstetakse piirkiirust Tallinna ringteel Jüri–Luige lõigul (110 km/h).

«Kõikidel 2+2 teelõikudel me liiklusohutuse kaalutlustel kiirust ei tõsta ning nendel lõikudel tuleb sõita 90 km/h,» sõnas maanteeameti liikluskorralduse osakonna juhataja Jaan Tarmak.

Piirkiiruste tõstmine on reguleeritud majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi määrusega «Suurima lubatud sõidukiiruse suurendamise tingimused ja kord», määrus kehtestatakse Liiklusseaduse §15 lõike 4 alusel.

Piirkiiruse tõstmisel peab maanteeamet arvestama ka üldist liiklusolukorda, riiklikult seatud eesmärke liiklusohutuse tagamiseks ning sõidukiiruse suurendamise reaalset vajadust.

Tagasi üles