Päevatoimetaja:
Mati Määrits

Liiklejad alahindavad kulunud rehvide ohtlikkust

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy

Politsei- ja piirivalveamet käivitas Eesti Rehviliiduga ühise kampaania.

Põhja prefektuuri liiklustalituse juhi Henry Murumaa sõnul on kampaania eesmärk juhtida tähelepanu korralike rehvide kasutamisele. «Autol pole võimalik niivõrd kiiresti seisma jääda, kui velgedel olevate rehvide mustrist pole suurt midagi järel. Rehvi kokkupuutepind teega on sama suur kui keskmine nutitelefon ning kui see vähenegi ühendus toimub läbi kulunud rehvi, siis kannatab nii auto juhitavus, kiirendus kui ka pidurdus.»

«Liikluses on kulunud rehvidega sõiduk peaaegu sama ohtlik kui joobes juht või kiiruseületaja. Jah, me võime ootamatusele kohe reageerida, kuid liigselt kilomeetreid läbinud rehvidega ei pruugi olla võimalik manöövrit õigeaegselt ja turvaliselt lõpetada,» rääkis Murumaa. «Tean omast käest õnnetusi, kus sile rehv põhjustas teelt väljasõidu või tagant otsasõidu.»

Eesti Rehviliidu juhi Kaur Kuurme sõnul liituvad kampaaniaga rehvitöökojad, kes jälgivad hoolikalt seda, milliseid rehve nad klientide autodele paigaldavad. «Kui klient tuleb suverehviga, mille mustri jääksügavus on alla kahe millimeetri, siis programmiga liitunud rehvitöökojad selliseid rehve sõidukile ei paigalda. Selline rehv võib märjal teekattel ohtlik olla ennekõike sel põhjusel, et kulunud rehvidega on pidurdusmaa mitmekümneid meetreid pikem,» ütles Kuurme.

Talverehvide kasutamine Eestis on kohustuslik 1. detsembrist kuni 1. märtsini. Lamellrehvidega tohib sõita aasta ringi.

Märksõnad

Tagasi üles