Kas 39 senti kohukese eest on palju või vähe?

Siiri Erala
, arvamustoimetuse juhataja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Sooduskampaaniatest teada andvad sildid
Sooduskampaaniatest teada andvad sildid Foto: Kristjan Teedema / Tartu Postimees

Seisate poes piimatoodete riiuli ees. Piim, keefir, jogurtid, kohukesed. Keelt limpsava kassi pildiga kohukeste rivi all helendab kutsuv kollane sildike, millel kirjas 0,39. Just see kohuke rändab kiirelt ostukorvi. Ja mitte üks, vaid lausa kaks. Aga kas 39 senti kohukese eest on palju või vähe?

Tarbimispsühholoog Ivar Soone teab, et analüüsi, kas pea 40 senti kohukese eest ikka klassifitseerub heaks pakkumiseks, ostjad poes ei tee. Paljud ei märka kollase sildi lõksu isegi siis, kui sealsamas kõrval asub 28sendine kohuke.

Kollane silt pole ainuke püünis, mis ostjatele seatud. «Kaubanduses pole midagi juhuslikku,» ütleb Soone ja loetleb hulga ostma õhutavaid elemente: kauba paigutus, ostja liikumistrajektoor, muusika, värvid, lõhnad. «Vajadus, et piim on otsas, paneb meid liikuma, kuid poes haaratakse meid konksu otsa. Kui paljud lahkuvad piima ostma tulnuna poest vaid piimapakiga? Ikka võtad ju muud ka. Mina kaasa arvatud,» arutleb Soone.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles