Päevatoimetaja:
Mati Määrits

Jaanipühade müügihitid olid arbuus, tomat ja kartul

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Maxima müügistatistika näitab, et jaanipühade ajal võidutsesid Eesti inimeste söögilaual arbuusid.
MERILY SMIDT/SAKALA
Maxima müügistatistika näitab, et jaanipühade ajal võidutsesid Eesti inimeste söögilaual arbuusid. MERILY SMIDT/SAKALA Foto: MERILY SMIDT/SAKALA

Seekordsete jaanide ajal ostsid inimesed poest mullusega võrreldes vähem alkoholi, oluliselt kasvas aga värskete puu- ja köögiviljade läbimüük, selgub Maxima tarbimisstatistikast.

"Kõige populaarsem toode oli pühade ajal arbuus, mida jaanipäeva eel ja ajal osteti koguni üle 114 tonni. Arbuusile järgnesid tomatid, hele õlu ja värsked kartulid ning seejärel igapäevaselt ostukorvis eelistatud kaubad nagu näiteks banaanid, kurgid ja piim," ütles Maxima Eesti kommertsdirektor Kristina Mustonen pressiteate vahendusel. "Pühadeperioodil osteti suurtes kogustes laua- ja mineraalvett, millele järgnesid mahlad ja karastusjoogid. Kõikide alkohoolsete jookide müügis oli näha mullusega võrreldes tarbimise langust, kuid enim soetati heledat õlut."

"Eesti inimesed soetasid sel aastal pühadeks aktiivsemalt kanaliha ja sellest eelnevalt marineeritud tooteid. Palju osteti ka kala ja krevette, kuid siiski jäid suur hulk tarbijaid taaskord ustavaks sealihale. Erinevaid grillimiseks sobivaid eelvalmistatud lihatooteid osteti ligi 190 tonni," märkis Mustonen.

Maxima Eesti kaupluste popimate kaupade esikümme vahemikus teisipäevast laupäevani on järgmine – sulgudes number märgib eelmise aasta eelistust:

Arbuus (1), tomat (6), värske kartul (3), hele õlu (2), kurk (10), banaan (8), piim (9), munad (5), hapukoor (7) ja suhkur (4).

Märksõnad

Tagasi üles