Seda rääkides toob ta paralleeli vanast Euroopast. «Kui Pariisis töötasin, oli nii tavaline, et inimesed sõitsid rongiga kaks tundi tööle ja pärast koju tagasi,» ütleb ta.
Peterson on pidanud auväärseid ameteid. Nõukogude ajal sai ta 28aastasena finantsdirektoriks Leiburis, mis tootis ENSVs kaks kolmandikku leibadest-saiadest. 1990. aastate keskel oli ta rahvusliku lennukompanii Estonian Airi juht.
Pärast seda oli ta lennuameti juht ning samal ajal ka Euroopa tsiviillennunduse asepresident. Peakontor oli Pariisis ja ta vastutas kogu lennundusjulgestuse eest Euroopas. See oli ajal, mil USAs lendasid terroristid kaaperdatud lennukitega kaksiktorni sisse ja maailm ei olnud pärast seda enam endine.
Tähtsa persoonina käis Peterson toona üle maailma ühena Euroopa esindajatest paljudel kohtumistel, kus oli arutluse all lennujulgestus. Peale selle on ta olnud ka Tallinna Lennujaama ja Lennuliiklusteeninduse ASi nõukogu esimees.
Maailmakodanikust, kel pool ilma läbi lennatud, on saanud mees, kes on Lõuna-Eestiga, täpsemalt Valgamaaga end tihedalt sidunud. Talle meeldib maaelu rütm.
«Olen harjunud, et kui valgeks läheb, siis ärkan ja hakkan tegutsema. Rütm on nagu vanadel eestlastel – nii kui valgeks läks, hakkasid tööle,» jutustab Peterson. «Arvutiga teen tööd päeva esimeses pooles, sest siis on vaim ergas. Pärast lõunat teen trenni või füüsilist tööd.»
Jutt läheb edasi maaelu võimalikkuse peale.
«Eesti väärtus on hoopis selles, et kui saame maal teed korda ja kiire interneti tööle, hakkavad inimesed linnast maale tagasi valguma. Arvan, et paari-kolmekümne aasta pärast hakatakse väärtustama maal elamist. See on omaette väärtus küll, aga peab ka saama kiiresti ühest punktist teise,» kõneleb Peterson.