Päevatoimetaja:
Mati Määrits

Bussijuhi argipäev: kell neli üles, kell 20 koju

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Sagedased pikad tööpäevad on mõne bussijuhi sõnul kurnavad ja seega potentsiaalselt ohuks. Siiski leidub ka neid juhte, kes olukorda probleemiks ei pea.
Sagedased pikad tööpäevad on mõne bussijuhi sõnul kurnavad ja seega potentsiaalselt ohuks. Siiski leidub ka neid juhte, kes olukorda probleemiks ei pea. Foto: Shutterstock

Valgamaa maakonnaliinide bussijuhi sõnul on tööpäevad nõnda pikad, et nende väsimusest võib saada oht sõidu turvalisusele.   

Vestlus Valgamaal Atko Bussiliinide heaks töötava bussijuhi Jakobiga* algas Valga lähedal oktoobris teelt välja sõitnud maaliinibussi teemal. Ta pakkus, et õnnetuse tegelik põhjus võis olla juhi väsimus.  

Keskmisel kuul jäävad täiskohaga töötava bussijuhi normtöötunnid 180 juurde. Ärgata tuleb reeglina poole öö ajal, koju saab juht tihti aga hilja. Näiteks üks pikemaid liinigruppe sõidab hommikul Valgast välja kell 6.40 ja lõpetab sealsamas kell 19.05. Enne sõitma asumist ja pärast selle lõpetamist on aga veel rida toiminguid.

Tagasi üles