Kaupleja peab andma tarbijale eestikeelse kasutusjuhendi

E-post prindi artikkel saada vihje loe ja lisa kommentaare

Tarbijakaitseamet soovitab juba ostu sooritades veenduda, kas eestikeelne kasutusjuhend on olemas ning vajadusel küsida seda müüjalt.

FOTO: arhiiv

Kuigi kauplejatele on aastaid kehtinud nõue tagada tarbijale eestikeelne kasutusjuhend, on selle olemasoluga jätkuvalt probleeme. Nõuetekohase juhendi kaasaandmisega seonduvaid probleeme esineb kõige enam tehnikakaupade müüjatel.

«Seadus kohustab kauplejat andma tarbijale tehniliselt keerukate toodete puhul sellise kasutusjuhendi, mis oleks eesti keeles ning sisaldab juhiseid vähemalt asja sihipäraseks kasutamiseks, hooldamiseks, paigaldamiseks, kokkupanekuks ja säilitamiseks,» rõhutas tarbijakaitseameti järelevalveosakonna jurist Cristen Helendi.

Kui juhend puudub, on tegu lepingutingimustele mittevastava tootega, mille osas vastutab kaupleja. Kuigi kasutusjuhend peab olema kaubaga kaasas üldiselt paberkandjal, võib tarbija kauplejaga kokku leppida ka näiteks selle edastamise e-postiga.

Sagedasti on ette tulnud juhtumeid, kus kaupleja väidab, et tootja või hulgimüüja pole toote juurde lisanud kasutusjuhendit ning seetõttu ei vastuta ta kasutusjuhendi puudumise eest, suunates tarbija juhendi saamiseks edasi tootja või hulgimüüja poole.

«Selline tegevus kaupleja poolt ei ole korrektne. Vajadusel peab kaupleja hoolitsema võõrkeelse juhendi tõlkimise eest,» selgitas Helendi.

Tarbijakaitseamet soovitab juba ostu sooritades veenduda, kas eestikeelne kasutusjuhend on olemas ning vajadusel küsida seda müüjalt. Kui teenindaja kahtleb, tasub teenindajaga koos müügipakend avada. Tihti on pakendis küll mitmes keeles pabereid ja dokumente, kuid eestikeelne kasutusjuhend puudub. Kui selle puudumine selgub alles pärast ostmist, ei tohiks asuda seadet kasutama, vaid tuleks seda kohe küsida kauplejalt.

Tagasi üles