Aprillis tähistatava töökohaspordi kuu raames toimub kogu kuu vältel taas populaarne aktsioon „Kondimootoriga tööle“, mille raames kutsutakse üles töö- ja koduteed omal jõul läbima.
„Kondimootoriga tööle“ kampaania kutsub aprillis kõiki liikuma
Eesti Olümpiakomitee liikumisharrastuse juht Peeter Lusmägi sõnul on aktsiooni eesmärk innustada inimesi liikumiseks kasutama bensiini-, diisli- ja elektrimootori asemel rohkem omaenda kondimootori jõudu.
„Meie liikumisharrastuse uuringutes nimetatakse ajapuudust ühe peamise põhjusena, miks vähe liigutakse. Kaval viis oma liikumisaktiivsust suurendada on kasutada selleks aega, mis kulub hommikul tööle minekuks ja õhtul töölt tulekuks. Parem enesetunne, rohkem energiat ja rõõmsam tuju on garanteeritud, eriti pärast pikka pimedat talve kätte jõudval kevadkuul,“ lausus Lusmägi.
SportID tegevjuht Marti Soosaare sõnul on neljal aastal korraldatud „Kondimootriga tööle“ kampaaniaga liitunud iga korraga ainsa rohkem osalejaid. „Ka mullune Euroopa Komisjoni raport töökohaspordi kohta ütles, et just võimalikult lihtsad kampaaniad töökohtadel motiveerivad inimesi kõige edukamalt oma eluviisi tervislikumaks muutma,“ ütles Soosaar.
„Kondimootoriga tööle“ toimub töökohaspordikuu raames vahemikus 2.-30. aprillil. Liikumisviisidena lähevad arvesse käimine/kepikõnd, jooksmine, rattasõit/maastikurattasõit ning rulluisutamine/rullsuusatamine. See, kui pika osa töö- või koduteest läbib osaleja kondimootoril, on tema enda otsustada. Arvestus ei käi selle peale, kes kogub rohkem kilomeetreid, vaid oluline on hoopis liikumise regulaarsus.
Kampaaniat korraldavad SportID, Eesti Olümpiakomitee, Ühendus Sport Kõigile ja kultuuriministeerium. Mullu osales aktsioonis 260 meeskonda.