Reedel, 20. mail alustati Põlvamaal Värska vallas ligi kuue kilomeetri pikkuse Tartu–Petseri raudtee peatee ülesvõtmist. Raudteesõrestik , millel on liidetud relsid ja liiprid, eemaldatakse Eesti–Vene kontrolljoone ja endise Kliima raudteepeatuse vahelisel lõigul.
Koidula raudteepiirijaam avati liikluseks
Kuni 24. maini kestvate tööde järel luuakse võimalused, et Riigi Kinnisvara AS saab ühendada valmiva 10 rööpapaariga piirijaama infrastruktuuri Orava–Tartu suunaga, milleks on juba rajatud nelja kilomeetri pikkune raudteelõik.
Tööde ajaks avati Koidula piirijaam rongiliiklusele Valga–Petseri suunal. Esimene rong saabub mööda uut Tartu–Petseri raudtee peateed piirijaama eeldatavalt 26. mai õhtul.
Projekti direktori Urmas Leinfeldi sõnul on Lõuna-Eesti «sajandi ehitusobjektil» alanud väga oluline ja vastutusrikas nädal. «26. mai pealelõunal toimub otsustav läbimurre – ühendatakse lõpuks Kagu-Eesti raudteekolmnurk ning Koidula piirijaam ühendatakse Tartu suunaga,» selgitas Leinfeld.
Põlvamaal Värska ja Orava vallas asuva Koidula raudteepiirijaama arendusala suurus on ligi 100 hektarit. Tegemist on Eesti ühe suurima taristukompleksga, mille maksumus on ligi 70 miljonit eurot ning mis valmib tänavu juulis.