Päevatoimetaja:
Arved Breidaks

Koidula raudteepiirijaam avati liikluseks

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Jaan Rapp
Copy
Koidula raudteepiiripunkt.
Koidula raudteepiiripunkt. Foto: Erakogu

Reedel, 20. mail alustati Põlvamaal Värska vallas ligi kuue kilomeetri pikkuse Tartu–Petseri raudtee peatee ülesvõtmist. Raudteesõrestik , millel on liidetud relsid ja liiprid, eemaldatakse Eesti–Vene kontrolljoone ja endise Kliima raudteepeatuse vahelisel lõigul.

Kuni 24. maini kestvate tööde järel luuakse võimalused, et Riigi Kinnisvara AS saab ühendada valmiva 10 rööpapaariga piirijaama infrastruktuuri Orava–Tartu suunaga, milleks on juba rajatud nelja kilomeetri pikkune raudteelõik.

Tööde ajaks avati Koidula piirijaam rongiliiklusele Valga–Petseri suunal. Esimene rong saabub mööda uut Tartu–Petseri raudtee peateed piirijaama eeldatavalt 26. mai õhtul.

Projekti direktori Urmas Leinfeldi sõnul on Lõuna-Eesti «sajandi ehitusobjektil» alanud väga oluline ja vastutusrikas nädal. «26. mai pealelõunal toimub otsustav läbimurre – ühendatakse lõpuks Kagu-Eesti raudteekolmnurk ning Koidula piirijaam ühendatakse Tartu suunaga,» selgitas Leinfeld.

Põlvamaal Värska ja Orava vallas asuva Koidula raudteepiirijaama arendusala suurus on ligi 100 hektarit. Tegemist on Eesti ühe suurima taristukompleksga, mille maksumus on ligi 70 miljonit eurot ning mis valmib tänavu juulis.

Tagasi üles