Lõuna-Eesti haiglale kingiti eriline beebivoodi

LEPM
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Eestimaa sünnitusmajade toetusfondi tegevjuht Mary Teras kingituse üleandmisel.
Eestimaa sünnitusmajade toetusfondi tegevjuht Mary Teras kingituse üleandmisel. Foto: Lõuna-Eesti haigla

Eile andis PepsiCo Eesti turundusjuht Merle Saviauk Lõuna-Eesti haigla sünnitusosakonnale üle Cheetose krõpsupakkide kampaania «Chester kingib sooja pesa» käigus kogutud summa eest ostetud fototeraapia süsteemiga beebivoodi.

«Kogusime kolme kuu jooksul iga krõpsupaki ostult viis senti, et saada kokku toetussumma,» selgitas Saviauk. «Koostöös Eestimaa sünnitusmajade toetusfondiga selgitasime välja väiksemate haiglate vajadused. Nii jõudiski Lõuna-Eesti haiglasse Billibed fototeraapia süsteemiga beebivoodi. Meie soov oli toetada just väiksemaid Eesti kohti, kuhu toetussummad sageli ei jõua.»

Lõuna-Eesti haigla juhatuse liige Arvi Vask tänas toetajaid. «Täname ka kõiki häid Eesti inimesi, kes kampaania edukusele kaasa aitasid. Kinnitan, et sellist seadet veel meie haiglas pole olnud, kuid seda on väga vaja. Loodetavasti hakkab sünnitajate arv ka tõusma – kui mitte noorte, siis naabermaakonna arvelt,» lisas Vask.

Eriti rõõmustas uue seadme üle lastearst Katrin Treijar. «Fototeraapiat vajab meie haiglas üks-kaks last igas kuus. Kollasus on vastsündinutel kõige sagedasem probleem. Kui laps sünnib, on tal punavererakke palju, kuid üsavälises elus tal neid nii palju vaja ei ole,» rääkis Treijar.

«Seetõttu hakkavad need lagunema ja vabaneb sapipigment bilirubiin. Lapse maks saab selle protsessiga üldiselt hakkama, aga kui see koguneb, tekib nähtav kollasus. Seda probleemi saabki lahendada fototeraapia süsteemiga. Meie senine kuvöös on aastast 1990. Uue süsteemi eelis on ka see, et ei pea last emast eraldama,» selgitas doktor.

«Mul on eriliselt hea meel, et ei pea olema kohalik ettevõte selleks, et toetada väiksemaid sünnitusmajasid. Hea näide ongi PepsiCo Eesti, kelle põhiklientuur on suuremates linnades, aga kelle südamesoov on aidata väiksemaid sünnitusmajasid ning kõige väetimaid Eestimaa mitmes piirkonnas,» lisas Eestimaa sünnitusmajade toetusfondi juht Mary Teras.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles