Päevatoimetaja:
Mati Määrits

Ligi 1300 inimest on ööpäevaga teavitanud soovist saada garantiikorras ID-kaart

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
ID-kaart
ID-kaart Foto: Erik Prozes

PPAle on praeguseks üle 1300 inimese andnud teada oma soovist saada garantiikorras ID-kaart. Garantiikorras saab ID-kaarti välja vahetada ka pärast 1. juunit, mil turvanõuetele mittevastavate ID-kaartide sertifikaadid kehtetuks tunnistatakse.

„Oleme praeguseks kätte saanud üle 1300 inimese teavitused selle kohta, mis teenindusest nad soovivad saada garantiikorras väljastatavat ID-kaarti. Samas on aga palju neid inimesi, kelle eesti.ee e-post pole edasi suunatud ja kes PPA teavitust kätte ei ole saanud. Nendele inimestele saadame korduvteavituse isiklikule e-postile,“ ütles PPA dokumendiekspert Kaija Kirch. Juhul kui korduvteavituse saab inimene, kes on oma soovist juba teavitanud, siis kirjale vastama ei pea.

Kui inimene ei ole e-kirja kätte saanud, kuid tema dokument on väljastatud enne 2014. aasta oktoobrit ja seda on uuendatud Politsei- ja Piirivalveameti teeninduses, siis saab veebilehel https://www.eesti.ee/portaal/!portaal.document_check asuva rakenduse kaudu kontrollida, mida dokumendiga tegema peab. Samuti on võimalik nõu küsida politsei infotelefoni 612 3000 kaudu.  

Dokumendiekspert rõhutab, et inimesed, kes ID-kaarti e-teenustesse logimiseks või digiallkirjastamiseks ei kasuta, ei pea dokumendi pärast muretsema. „ID-kaart kehtib füüsilise isikut tõendava dokumendina kuni kaardile märgitud kehtivusaja lõpuni. Lisaks saab kaarti jätkuvalt kasutada apteegis ja kliendikaardina,“ lisas Kirch.

PPA vahetab garantiikorras välja kaardid, mis kehtivad kauem kui kolm kuud alates PPA poole pöördumise hetkest. Garantiikorras saab ID-kaarti välja vahetada ka pärast sertifikaatide kehtetuks tunnistamist 1. juunil. Kehtetute sertifikaatidega ID-kaarti ei saa enam elektrooniliselt kasutada ning e-teenustesse sisenemiseks või digiallkirja andmiseks tuleb taotleda kas uus kaart või kasutada mobiil-ID-d.

Kuna riik kasutab info edastamiseks riigiportaali teavitusteenust ehk @eesti.ee aadressi, on info kättesaamiseks oluline suunata oma @eesti.ee aadress isiklikule e-posti aadressile. Õpetust selle kohta vaata eesti.ee lehelt https://www.eesti.ee/est/teemad/kodanik/riigiportaali_abi/ametliku_e_posti_seadistamine. Hetkeseisuga on oma e-posti suunanud @eesti.ee aadressile 344 585 inimest.

Märksõnad

Tagasi üles