Käimas on üleriigiline elamusteenuste ohutuse kontroll

LEPM
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Andres Sooniste
Andres Sooniste Foto: Peeter Langovits / Postimees

Käimasoleva tarbijakaitseameti ja tehnilise järelevalve ameti teavituskampaaniaga pööratakse tähelepanu elamusteenuste ohutusele. Tähtis on, et tarbijad oleksid tähelepanelikud ja hindaksid oma võimeid õigesti ning teenuse pakkujad veenduksid oma teenuse turvalisuses.

Elamusteenused hõlmavad batuute, mängutubasid, seiklusparke, köielronimist, servalkõndi, välimänguväljakuid, benji-hüppeid ja muudki põnevat.

Tarbijakaitseseaduse järgi peavad kaup ja teenus olema nõuetele vastavad ning sihipärasel kasutamisel tarbijale ohutud. Ametid pööravad ettevõtjate tähelepanu põhilistele järelevalve käigus tuvastatud probleemkohtadele eesmärgiga tõsta vabaajateenuste ohutust. Ametid on läbi viimas ka meelelahutusteenuste kontrolle, mida tutvustatakse avalikul ümarlaual 5. juunil.

«Eelkõige tuleb tegeleda õnnetuste ennetamisega, mis nõuab nii teenusepakkuja kui ka kasutaja täit tähelepanu. Ennetustöö vajadust kinnitavad paraku ka värsked järelevalve tulemused ning viimastel aastatel juhtunud rasked õnnetused, mida oleks suurema ettevaatlikkuse korral suudetud ehk äragi hoida,» rääkis tarbijakaitseameti peadirektor Andres Sooniste.

Lisaks oma teenuse tehnilise poole ohutuse tagamisele tuleb ettevõtjail läbi mõelda tarbijate juhendamise ja vastutuse küsimus. Järelevalve käigus selgus, et ettevõtjad peaksid lisaks suulisele juhendamisele esitama olulisemaid ohutusnõudeid ka kirjalikult või muul tähelepanu püüdval moel, nii et need oleksid kättesaadavad ka teenuse kasutamise ajal.

Ettevõtjad ei taju sageli enda vastutust ning ohutus soovitakse lükata tarbija kanda. Näiteks kirjutatakse lepingutesse, et teenuse kasutaja vastutab enda ohutuse eest või kasutab teenust omal vastutusel.

Iga ettevõtja vastutab oma teenuse ohutuse eest sõltumata tüüptingimustes kirjeldatud välistustest. Seetõttu oleks märksa mõistlikum keskenduda riskide maandamisel enesekontrolli süsteemile, mis aitab tuvastada seadmete kulumisest või rikkest tingitud ohtu. Lisaks on oluline kinni pidada seadmete kasutus-, paigaldus-, ja hooldusjuhenditest.

Muu hulgas tuleb tarbijale ohutuse tagamiseks anda selgelt ja arusaadavalt teenuse kasutamise ja ohutusega seotud teavet. See peab olema esitatud nii suuliselt kui ka kirjalikult. Samuti tuleb teenus pakkujal olla valmis tegutsemiseks õnnetusjuhtumi korral.

Tarbijatel soovitavad ametid võtta rahulikult aega ning kuulata tähelepanelikult instruktsioone, sest tarbija kohustus on järgida juhiseid, et tagada nii enda kui ka teiste kasutajate ohutus.

Samuti tuleb tarbijal läbi mõelda oma võimekus, seda eriti ekstreemsete tegevuste puhul. Teenuse kasutamise käigus tekkivate probleemide või kahtluste korral tuleb kohe pöörduda juhendaja poole, et saada abi ja täiendavat teavet.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles