Euroopa rööpmelaiusega Rail Baltica hinnanguliseks maksumuseks on 3,5 miljardit eurot, ütles projekti teostatavusuuringu läbi viinud Briti firma Aecom Ltd esindaja Phil Constable.
Uuring eelistab Pärnut Valgale
Ta ütles ka, et parim Rail Baltica marsruut oleks Poola piir–Kaunas–Panevežys–Riia–Pärnu–Tallinn.
Reisirong läbiks selle vahemaa pisut enam kui nelja tunniga. Kaubarongid sõidaksid öösiti ja nendel kuluks vahemaa läbimiseks pisut enam kui 10 tundi.
Reisirongid saaksid väljuda iga kahe tunni tagant alates kella kuuest viimase rongi saabumiseni peatusse südaööl ning kaubavedudele jääks eelkõige öine aeg. Liiklus toimuks kuuel päeval nädalas, ainult pühapäeval olels see hõrendatud liiklus, sest pühapäev on mõeldud raudtee hooldamiseks.
Seni on kõne all olnud ka Rail Baltica kulgemine Valga kaudu.
Pilet Riiast Tallinna maksaks 32 eurot ja vahemaa läbimiseks kuluks kaks tundi.
Euroopa rööpmelaiusega Rail Baltica teostatavusuuring käivitus mullu aprillis. Sellest poole maksis kinni Euroopa Komisjon ja poole Balti riigid. Uuring läks maksma 396 000 eurot.
"See uuring on alles algus, tegemist on väga pika protsessiga. Reaalsuses võime rääkida uue raudtee valmimisest alates 2025. aastast," ütles majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts.
"Nüüd on kolme Balti riigi jaoks otsustuskoht, kas ja kuidas projektiga edasi minna."
"Eelkõige näen, et Rail Baltic algusega Tallinnast kujuneb Skandinaavia-Baltikumi regiooni maismaatranspordi sõlmpunktiks, mis lahendab pikaaegse murekoha, kuidas saada mööda maismaad kiiresti Lääne-Euroopasse," lisas Parts. "Aga me peame samas väga tõsiselt silma vaatama kõikidele raskustele, eelkõige mis puudutavad rahastust."
Samas kinnitas Parts, et riik jätkab ka raudtee senise taristu arendamist. "Aastaks 2014 saab Eesti uued reisirongid ning see annab meile võimaluse kahekordistada senised reisijateveo mahud. Rail Baltic ei kaota ära olemasolevaid marsruute, vaid annab uusi juurde," lisas ta.