Esmaregistreerimiste järgi müüdi augustis Eestis 2655 uut sõiduautot, mis ületas möödunud aasta augustikuu näitaja 33,8 protsenti. Suur hüpe oli mõjutatud Euroopa Liidu kütusekulu mõõtmise uuest metoodikast.
Augustis müüdi 2655 uut sõiduautot
"Augustikuu uute sõiduautode statistikas oli etteprognoositud, kuid siiski anomaalne nihe ülespoole," ütles Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Eesti Liidu tegevjuht Arno Sillat. "Seoses Euroopa Liidus kehtiva sõidukite uue kütusekulu testiprotseduuri WLTP rakendumisega määrati kvoodid, kui palju vana meetodiga mõõdetud sõidukeid võib peale 1. septembrit Euroopa Liidus müüa,” rääkis ta.
"Paratamatult on igasuguse normeerimise juures kõiki asjaolusid arvestada raske, eriti kasvaval turul. Seetõttu tekkis suuremal osal uute autode müügiettevõtetest teatud kvooti ületav laoseis, mis oli vaja nii-öelda ette müüa ehk arvele võtta enne tähtaja kukkumist. Edetabeli tipust olid sellest vabad Škoda ja Volkswagen, kelle müügistatistika ka augustis kajastas reaalselt klientidele üleantud sõidukeid," märkis Sillat.
Eri markide peale kokku tuli selliselt autosid Sillati sõnul arvele ligikaudu 500. "Järgmiste kuudega taandub ettemüügi ja reaalse müügi vahe olematuks. Buumi autode müügis ei ole ja praeguste märkide järgi ka ei tule. AMTEL jääb oma 2018. aastaks antud kasvuprognoosi 8-10 protsendi juurde," sõnas Sillat.
Antud numbrite alusel on kaheksa kuuga Eestis müüdud kokku 18 982 uut sõiduautot, mis on 11,1 protsenti enam kui mullu samal perioodil.
Tarbijad eelistasid augustis enim väiksemaid maastureid, mille osakaal kõigist müüdud autodest oli 24,3 protsenti. Edukalt läksid kaubaks ka keskautod ja väiksema keskklassi autod. Hübriidautosid müüdi 180 ja uusi elektriautosid seitse.
Automarkidest olid augustis suurimad müüginumbrid Toyotal, mida müüdi 582 uut sõiduautot. Järgnesid Renault ja Škoda, vastavalt 428 ja 255 autoga. Mudelite esikolmiku moodustasid Toyota Avensis 274 autoga, Renault Clio 194 autoga ja Nissan Qashqai 158 autoga.
Tarbesõidukeid müüdi augustis 510, mida oli 1,7 protsenti vähem kui möödunud aasta augustis. Kaheksa kuu kokkuvõttes on tänavu müüdud 4553 uut tarbesõidukit ehk 10,6 protsenti rohkem kui mullu samal perioodil.
Automarkidest oli edukaim Peugeot 102 sõidukiga, järgnesid Citroen 81 ja Volkswagen 62 sõidukiga. Veokeid müüs enim Scania, kokku 28 sõidukit.