Valga gümnaasium võitis haridustehnoloogia aastaauhinna

LEPM
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Valga gümnaasiumi karjääri- ja projektijuht Pille Olesk esitleb haridustehnoloogia konverentsil Valga gümnaasiumi projekti.
Valga gümnaasiumi karjääri- ja projektijuht Pille Olesk esitleb haridustehnoloogia konverentsil Valga gümnaasiumi projekti. Foto: Joanna Jõhvikas

Kehaandurite kasutamine õppetöös tõi haridustehnoloogia aastaauhinna Valga gümnaasiumile.

Tänapäeval soovivad kõik koolid õppetööd aina põnevamaks muuta ja siduda teadmisi päris eluga. Koolid muretsevad innovaatilisi seadmeid ning otse loomulikult soovivad paljud olla nutiseadmete katsetustes piloodid, et anda oma panus STEAM-hariduse parendamiseks ja noortes huvi äratamiseks teaduse vastu.

Valga gümnaasiumi õpilased said sel kevadel katsetada nii ajulainete visualiseerimise mõõtmisandureid NeuroSky MindWave kui ka mitmeid teisi kehaandureid. Seadmed saadi Innove poolt korraldatud ESF taotlusvoorust, kus viis kooli tegid ühise taotluse ja selle tulemusel sai iga kool esialgseks katsetamiseks ja õppematerjali väljatöötamiseks ühe nutika komplekti - kohvri (nutiriiete, ruumiandurite, digikunsti, teaduslabori ja kehaandurite komplekti).

Valga gümnaasiumi poolse projektijuhi Pille Oleski sõnul neid nutiseadmeid varem Eesti koolides kasutatud pole, seetõttu puuduvad ka vastavad eestikeelsed õppematerjalid ja tegutsemisjuhendid. Kõik koolid tegutsesid  katse-eksitus meetodil ja said nautida avastamisrõõmu. Valga Gümnaasiumi kehaandurite kohver sisaldab kehaasendi andurit, norskamisandurist, nahapinna juhtivuse, lihastoonuse ja lihaste töö andurit, vererõhu ja EKG andurit, kopsumahu mõõturit, pulsi ja vere hapnikusisalduse mõõturit jne.

Valga gümnaasiumi meeskond sai võimaluse oma seadmeid praktiseerida ka Valgas toimunud rahvusvahelisel konverentsil „The Learning Society”, kus üheks tõmbenumbriks oli ajulainete mõõtjate kasutamine.

„Toimetamist ja avastamisrõõmu jätkub. Projekti käigus kaasatakse õppijaid leidma praktiliste tegevuste käigus lahendusi elulistele probleemidele, looma aktiivõppe ja meeskonnatöö käigus õppevara, seda analüüsima ning jagama tekkinud tulemusi ka teistele koolidele,“ selgitas Olesk.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles