Päevatoimetaja:
Tomi Saluveer

Valgas toimub lõimumisteemaline hariduskonverents

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Valga Priimetsa koolis peetakse hariduskonverentsi.
Valga Priimetsa koolis peetakse hariduskonverentsi. Foto: Arvo Meeks / Lõuna-Eesti Postimees

Neljapäeval ja reedel võõrustab Valga Priimetsa Kool haridustöötajaid üle terve riigi. “Heade kogemuste päeva” raames arutletakse kaasava hariduse rakendamise võimalusi multikultuurses koolis.

Konverentsi avakõne pidanud Valga Priimetsa Kooli direktor Marina Krotova meenutas juba alates 2013. aastast toimuva ürituse teekonda ja väärtusi. “Täna toimub tõsine vestlus kaasaegse kooli ülesannetest. Millised on muutused õpetajate tööst, kuidas muutub hariduskogemus ja hindamine, kuidas arvestada laste eripäradega? Need teemad konverentsil arutlusel ja arutelude tulemused aitavad edasiseks sihte seada,” rääkis Krotova, kelle hinnangul on õpetajate ülesanne ühest küljest säilitada parimaid traditsioone hariduses, teisalt aidata lapsel kasvada inimeseks, kes on õnnelik ka tulevikus. “Me puutume kokku lastega ja mõjutame nende saatust,” rõhutas direktor.

SA Innove keelekümbluse juhataja Natalja Mjalitsina selgitas oma ettekandes, kuidas multikultuursus sunnib koole õpikäsitlust muutma. “Maailm on muutunud ja vanamoodi enam edasi ei saa. Kaasamine on igapäevane, teisiti pole võimalik. Õpetaja peaks andma ainealaseid teadmisi koos oskustega, kuidas teadmisi rakendada. Lapsele on vajalikud õpioskused ja koostööoskused, enesejuhtimine, otsustamise ja vastutuse võtmise oskus,” rääkis Mijalitsina, kes leidis et kool peab õpetama inimesi ühiskonnaga kohanema ja näitama, et mitmekesisus on rikkus. Selleks peab kool aga mugavusstsoonist välja tulema. “Laps on laps – erinevused ei tohi takistada hea ja võimetekohase hariduse saamist,” sõnas ettekandja.

Eesti multikultuursete koolide võrgustikku tutvustas konverentsil Anna Vasjutina Sakala Eragümnaasiumist. Võrgustiku moodustajad said eeskuju inglise koolidest, kus on prioriteediks mitte õpilaste ja koolide omavaheline konkurents, vaid areng. Tugevad koolid aitavad neid, kellel on raskusi. Sel eeskujul moodustati Eesti multikultuursete koolide võrgustik, kuhu hetkel kuulub viis kooli sealhulgas Valga Priimetsa Kool. “Võrgustiku eesmärgiks soodustada koolide arengut ja jätkusuutlikust, et kasvatada Eesti riigile kodanikke, väärtustades samas ka nende emakeelt ja kultuuritausta,” kõneles Vasjutina.

Küsimuse üle, kuidas olla edukas keeleõppija ja -õpetaja arutles OÜ Lignatore meisterõpetaja Evelin Müüripeal, kes leidis, et üks võõrkeel ehk inglise keel ei ole noorele inimesele tööturul enam piisav. “Kaasaegne keeleõpe üle internet on pimekoolitus – õpetaja ei näe oma õpilast. Õpetaja peab leidma võtme digipõlvkonna õpilasteni. Näiteks sõnumite saatmine on kasutatav ka keeleõppes. Tehnoloogia annab kõik võimalused,” leidis Müüripeal, kelle hinnangul on seetõttu muutunud ka õpetaja roll. “Õpetaja ei tea enam kõike. Nutitelefon annab paari sekundiga vastused, mida õpetaja ei pruugi enam teada. Seega on õpetaja vahendaja, korraldaja, pakub haridusteenust. Põhiroll olla jälgija ja suunaja. Edukas õpetaja on innustaja,” selgitas meisterõpetaja.

Valga vallavalitsuse poolt tänas kohalolijaid asevallavanem Enno Kase: “Meie ühiskond muutub iga päev. Meie peame suutma ajaga kaasas käia, õpetajate lasub ühiskonnas suur vastutus tulevaste põlvkondade kujundamise ees. Kaasav haridus trügib sisse uksest ja aknast, õpetajatel jääb sellega üle ainult kiirelt kohaneda ja mis aitaks kohanemist veel kiiremini ja paremini, kui just omavahel nõu pidades ja oma kogemusi selles vallas üksteisega jagada. Oleme omavalitsuses väga uhked, et meie Priimetsa kool on võtnud aega oma igapäevaste tegemiste kõrvalt seda konverentsi korraldada ja juhtida.“

Tagasi üles