Kodus on tarvis kindlat kohta õppimiseks, piisavalt valgust ja ruumi. Toetavad ja tunnustavad sõnad lapsele kooli kaasa loovad eelduse, et ta saab raskustega koolipäevas hakkama. Puhas tuba, sätitud voodi ja korrastatud koolikott – need on vanema nõudmised, mis aitavad lapsel vastutust kasvatada. Ea- ja arengukohane töö on samuti normaalse arengu tähtis tingimus.
Kui lapse käitumises on märgata midagi tavapärasest erinevat või kui tema õppeedukus järsult langeb, võib see olla märk, et ta on hädas. Probleemi lahendus algab selle tunnistamisest. Enne kui tegutseda, on oluline välja selgitada põhjused, mis mõjutavad lapse toimetulekut. Kuula last ja räägi õpetajaga, sest otsida tuleb lahendusi, mitte süüdlasi.
Õpetaja poole pöördumist ei peaks kartma, teil on ju ühine eesmärk – lapse heaolu ja areng. Kõik eksivad ja teadmine, et võingi vahel vigu teha, on vabastav. Vigadest ju õpitakse ja luhtumiste keskel võib inimene ometi olla väärtuslik. Targa inimese tunnus on oskus abi küsida. Lapsed on õnnelikud, kui nende vanemad on õnnelikud.
Õpilastele on kehtestatud rida nõudmisi, mida nad kooliastmete lõpuks oskama peavad. Mõni näide: esitama arvu üheliste, kümneliste, sajaliste ja tuhandeliste summana; selgitama naturaalarvulise astendajaga astendamise tähendust ning kasutada astendamisreegleid; näitama kaardil Kreetat, Kreekat, Balkani poolsaart, Ateenat ja Spartat.
Sama vajalik on, et koolis saab selgeks, mismoodi suhteid luua ja kuidas neid hoida, kuidas hoida ennast ja teisi – last õpetades ei saa me neid teemasid tagaplaanile jätta.
Headus ja armastus võiksid olla läbivad ja kandvad teemad ka õppimisprotsessis, õppeainest sõltumata. Teadmised on olulised, kuid kui inimesel puudub taustsüsteem, kuhu neid paigutada ning mida nendega peale hakata, pole ta rahul ega õnnelik.
Viimasel ajal räägime palju erinevuste ja erilisusega toime tulemisest. Keset erinevuste märkamist ja erisugususe toetamist peaksime rohkem hakkama märkama ka meie sarnasusi. Meil on ju tohutu ühisosa: inimeseks olemine.