Liiklejate käitumine raudteeületuskohtades võetakse luubi alla

Lõuna-Eesti Postimees
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: MEELIS MEILBAUM/VIRUMAA TEATAJA

Täna võtavad Eesti Raudtee, politsei ning turvafirma USS Security luubi alla Jõgeva, Tartu, Elva ja Valga raudteeületuskohad.

Sel aastal on raudteeülekäikudel ja -ülesõitudel juhtunud mitu raskete tagajärgedega õnnetust, mille põhjus valdavalt tähelepanematus või ka igapäevaste liiklus- ja ohutusreeglite eiramine.

Liiklejate käitumisharjumuste muutmiseks viivadki Eesti Raudtee, politsei ja USS Security läbi ühiskontrolli.

«Pimeda aja tulekuga on mõistlik raudtee ületajatele meelde tuletada, kuidas ülekäigukohtades käituda tuleb. Õnnetuste ärahoidmiseks on igal liiklejal – olgu ta jala, autoga või rattal – kohustus jälgida, et raudtee ületamine oleks ohutu,» ütles Eesti Raudtee kommunikatsioonijuht Monika Lilles.

Lõuna prefektuuri politseimajor Robert Kõvask sõnas, et rong on oma massi, sõidukiiruse ja pika pidurdusteekonna tõttu liikluses arvestatav ohu allikas. «Seda enam ei tohiks ükski jalakäija või autojuht raudteed ületades alahinnata oma panust raskete õnnetuste vältimisel. Hooletu käitumine või liiklusreeglite eiramine maksab rongiga kokkupõrkes suure tõenäosusega just jalakäija või autojuhi enda elu.»

Ta lisas, et politsei näeb oma igapäevatöös tihedamini autojuhte, kes rongi lähenedes keelavast fooritulest hoolimata ikkagi üle raudtee nõeluvad.

Jalakäijad jällegi eiravad olemasolevaid turvalisi raudteeületuskohti ning silkavad sealt, kust ise parasjagu paremaks peavad. «Näeme mustrit, kuidas nii autojuhid kui jalakäijad panevad oma elu ohtu selleks, et võita ajas mõni minut või mõnisada meetrit.»

Näiteks tänavu aprillis oleks Valgas peaaegu kaubarongi alla jäänud nooruk, kes ületas raudteed rattal ja kõrvaklapid peas.

Kokku on tänavu üheksa kuuga juhtunud Eesti Raudtee taristul 17 õnnetust, milles sai viga 14 ning hukkus kuus inimest. Raskeim õnnetus leidis aset 20. veebruaril Keila lähedal, kus alkoholi tarvitanud veoautojuht ei andnud rongile teed. Kokkupõrke järel paiskus rong rööbastelt maha ning üheksa inimest sai õnnetuses viga.

Jalakäijatel ja jalgratturitel tuleks olla raudtee ületamisel äärmiselt tähelepanelik, tõsta pilk nutiseadmelt ja eemalda kõrvast klapid. Lisaks tõkkepuu ja foori jälgimisele tuleb ka endal veenduda, et rongi ei tule. Raudteed ei tohi ületada ratta seljas, vaid tuleb ratas käe kõrvale võtta.

Sõidukijuhtidele tuletatakse aga meelde, et tõkkepuusse ja foori tuleb suhtuda austusega ning märguandeid ei tohi eirata. Punase fooritule ajal raudteed ületada ei tohi – ka siis mitte, kui konkreetsel ülesõidul ei ole tõkkepuud.

Tõkkepuu ja foorita ülesõidul tuleb aga kindlasti vaadata mõlemale poole ja veenduda, et rongi ei ole tulemas. 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles