Maarius Suviste: netipoodlemise võlud

Maarius Suviste
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Maarius Suviste 
Maarius Suviste Foto: Arvo Meeks

Tahtsid kord eite-taati internetist kaupa tellida. Varem oli käidud külamajas arvutikoolitusel ning aastatega oli vilumus tulnud, kuidas netis surfamine käib.

Niisiis oli vaja uut boilerit. Otsisid peaaegu hommikust õhtuni internetis, et ikka see kõige parem ja sobilikum ja hinnasõbralikum välja valida. Lõpuks leiti. Kõik klappis: laius, kõrgus ja muud olulised näitajad. Hind ka sobis ja kaup kohe olemas ega pea kaua ootama.

Mõni klikk ja ese sai ostukorvi. Läks maksmiseks. Makstud. Ja siis hakkas pihta.

Kui kaup lubati koduukse ette tuua paari päevaga, siis tegelikult kulus selleks viis päeva. No võtab ikka nüüdisajal kaua aega ühest Eesti otsast teise kaubavedu, mõtles taat.

Vaevalt sai pakend vannitoa kõrval asupaiga sisse, kui selgus: saadeti täiesti vale toode. Taat rehmas käega ja hakkas telefoni teel müüjaga asja selgitama. Minutid jooksid ja jooksid, enne kui üldse liinile pääses. Ja mis selgus: internetipood müüs kaupa, millel kodulehel on hoopis teine, et mitte öelda vale info. Ehk siis info tootel ei vastanud üldse sellele, mis kodulehel kirjas ja mis pidi nii olema.

Aga kui printerit kodus ei ole, kas siis ei saagi avaldust kirjutada ja raha tagasi?

Netipood vabandas ette ja taha ja lubas kodulehel info ära parandada. Kauba tagastamiseks saatis pood kulleri eide-taadi poole, et boiler tagasi viia. Netipood saatis taadi meilile ka ühe avalduse. «Printige see kauba taganemisavaldus välja ja saatke koos pakiga ära. Kui kaup on meie käes ja oleme kontrollinud, tagastame raha 14 päeva jooksul,» öeldi talle. Tohoh, mõtles taat, aga kui printerit kodus ei ole, kas siis ei saagi avaldust kirjutada ja raha tagasi? Nii kirjutas ta pastakaga avalduse ära. Selgus, et pidi ka nii saama.

Taat oli rahulolematu, et raha tagastatakse poole kuu jooksul. Tohoo, mõtles ta: kui ostad, tuleb raha kohe ära maksta; aga kui müüja süül saadetakse vale asi, tuleb oma raha oodata 14 päeva. Sel juhul võiks ju ka kätte saadud toote eest ära maksta sama aja jooksul, mõtlesid eite-taati.

Varsti saab kümme päeva täis ja raha on ikka tagasi saamata. Selles netipoes on parandus sisse viimata, teisisõnu müüakse seal ikka toodet, mis ei vasta tegelikkusele.

Seega esimene kord läks metsa, aia taha.

On vist ikka parem pärispoest asju osta, saad enne oma silmaga üle kaeda ja vajadusel ka katsuda, võttis taat kogemuse kokku. Ja mõtles veel, et ei tea, millise kadalipu peab läbi tegema, kui tellid Hiinast kaupa ja saadetakse hoopis vale toode. Peaks ehk proovima?

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles