Päevatoimetaja:
Mati Määrits
766 3888

Baltikumi suurim ralli tuleb taas Lõuna-Eesti teedele

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Rally Estonia toob Lõuna-Eestisse taas hulga rallimasinaid.
Rally Estonia toob Lõuna-Eestisse taas hulga rallimasinaid. Foto: arhiiv

Baltikumi suurima autospordisündmuse Shell Helix Rally Estonia korraldajad kinnitasid 2019. aasta ralli kuupäevad: 12.–14. juulil sõidetakse Tartu, Otepää, Elva ja Kanepi valla teedel.

Tänavusest võistlusest sai tõeline rallipidu, mis tipnes Toyota Gazoo Racing WRT meeskonna sõitjate Ott Tänaku ja Martin Järveoja võiduga. Kümnete tuhandete fännide silme all alistasid nad maailma tippu kuuluvad Hyundai Motorspordi sõitjad Hayden Paddoni ja Seb Marshalli Hyundai i20 Coupe WRC-l ning Citroën Total Abu Dhabi WRT sõitjad Craig Breeni ja Scott Martini Citroën C3 WRC-l.

Lisaks kolmele WRC sarja tehasemeeskonnale oli stardis veel kaks WRC autot. Eelmiste põlvkondade masinad tõid starti Georg Gross ja Raigo Mõlder, kes sõitsid Ford Fiesta WRCga, ja Valeri Gorban ning Sergei Larens, kes sõitsid Mini Cooper WRCga. Pärast põnevat duelli väljusid sellest võitjana Gross ja Mõlder.

Uuel aastal loodavad korraldajad Grossi ja Mõlderit stardis näha juba uue põlvkonna Ford Fiesta WRC autoga, millega nad näitasid head kiirust tänavusel Saaremaa rallil.

Uuel aastal loodavad korraldajad Georg Grossi ja Raigo Mõlderit stardis näha juba uue põlvkonna Ford Fiesta WRC autoga, millega nad näitasid head kiirust tänavusel Saaremaa rallil.

Kokku oli tänavu stardinimekirjas üle 100 võistlusauto.

Kõik kolm osalenud WRC tehasemeeskonda jäid Eestis katsete ja korraldusega rahule ning avaldasid soovi tagasi tulla.

Shell Helix Rally Estonia 2018 pealtvaatajate arv oli üle 36 000. Korraldajate hinnangul oli tegu senise suurima ja parima Rally Estoniaga aastast 2010, kui oli esimene võistlus. Samas leiab ralli direktor Urmo Aava, et arenguruumi on.

«2018. aasta ralli oli meile korralik proovikivi. Suutsime pärast aastast pausi saada meeskonna tööle täpselt nii nagu soovisime ning täitsime endale seatud eesmärgid. Võrreldes varasemate aastatega tegime suure kasvu nii võistluse mastaabi kui tiimi osas ja õppisime palju. WRC tiimide osalemine, Oti ja Martini võit, suurepärane ilm ja fännide suur toetus raja ääres tegid sellest nädalavahetusest tõelise rahvapeo,» rääkis Aava.

«Uuendused, nagu näiteks LHV autolaen AutoExpo, võeti hästi vastu. Samuti õigustas ennast panustamine spetsiaalsetesse pealtvaatajate aladesse. Uuel aastal teeme tööd detailidega, et tuleks veelgi parem sündmus võistlejaile ja publikule. Jätkame tihedat koostööd rahvusvahelise autoliidu FIAga, WRC tehasetiimidega ning auto maaletoojatega Eestis,» lisas ta.

Tagasi üles