Esmaspäeval Tallinnas kohtunud Eesti, Läti, Leedu, Soome ja Poola esindajad tõdesid, et kellaosutite keeramise lõpetamise kokkulepe Euroopa Liidus suve- või talveajale üleminekuks nõuab veel palju koostööd.
Kokkulepet kellakeeramise lõpetamiseks veel ei paista
Praegu ei ole Euroopa Liidu liikmesriikide seas piisavat enamust, et kellakeeramisest kiirelt loobuda.
Eesti tõstatas kohtumisel küsimuse, et Euroopa Liidu liikmesriikidel peaks olema võimalus omavahel kokku leppida suure massiga autorongide liikumist üle piiride.
"Kui täna on Eestis teatud juhtudel lubatud 52-tonnise massiga autorong ja Lätis samuti, siis Eestist Lätti sellise autorongiga sõita ei tohi," rääkis Simson. Seega võiks ühtlustada ka suuremõõtmeliste ja raskekaaluliste veoste nõuded piiriüleses liikluses, et vedajad ei peaks piiridel muutma veosega seonduvaid tingimusi, tähistust või saatjate olemasolu.
Lisaks märkis Eesti kohtumisel, et oluline on soodustada transpordiandmete vaba liikumist Euroopa Liidus, mis aitaks parandada teabevahetust kasutatud autode ajaloos ning toetada kogu liikuvusteenuste digitaliseerimist nagu isesõitvad autod.
Kohtumisel arutati ka Euroopa Liidu kliimaeesmärkide täitmist transpordis. Simsoni sõnul on üks võimalus süsihappegaasi lekke vähendamiseks tugevamad toetusmeetmed alternatiivkütuste taristu rajamiseks ning raudtee elektrifitseerimine.
"Euroopa Liit toetab maantee kaubavedude suunamist raudteele ning keskkonnasõbralikku ühistransporti. Seega peab Eesti oluliseks alustada analüüsi raudtee kontaktvõrgu pikendamiseks," lisas ta.
Ühtlasi andsid Eesti, Läti ja Leedu esmaspäeval Soomele üle ametliku kutse liituda Rail Balticu ühisettevõttega. Soome transpordi- ja kommunikatsiooniministeeriumi kantsler Sabina Lindström kinnitas, et Soome on valmis Rail Balticuga liituma ja ametlik kutse võimaldab protsessiga edasi liikuda.
Eesti, Läti ja Leedu transpordiministrid kohtuvad traditsiooniliselt kord aastas, seekord olid kaasatud ka Soome ja Poola. Eesti delegatsiooni juhtis Kadri Simson, Lätit transpordiministeeriumi kantsler Kaspars Ozoliņš, Leedut transpordi- ja kommunikatsiooniminister Rokas Masiulis, Poolat infrastruktuuriminister Andrzej Adamczyk ja Soomet transpordi- ja kommunikatsiooniministeeriumi kantsler Sabina Lindström.