Rahvusliku kampaaniana serveeritud turundus ajab inimesi segadusse

Tiit Loim
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kiri pakub tasuta toidulisandi kuu aja varu. Kaasnevate kupongidega saab aga juba raha eest tellida aasta jagu tooteid. 
Kiri pakub tasuta toidulisandi kuu aja varu. Kaasnevate kupongidega saab aga juba raha eest tellida aasta jagu tooteid. Foto: Jaan Rapp

Oomega-3 ja D-vitamiini toidulisandeid müüv ettevõte esitleb oma tooteid rahvusliku sümboolikaga serveeritud tervisekampaania nimetuse all, millega kaasneb tasuta kingitus. Toimetuse poole pöördunud valgalannat selline lähenemine pahandab, sest eelkõige vanainimesed ei näe turundusnippi läbi.

Viimasel ajal on taas inimeste postkastidesse ilmunud Eesti kontuuride embleemiga kaunistatud ümbrik, millel kirjas «Rahvuslik tervisekampaania». Sellist turundust on tehtud juba aastaid. Seest leiab teksti, et kampaania taga on Norra toidulisandite edasimüüja Natural Pharmaceuticals. Nad soovivad enda sõnul uuringuga teada saada, kui paljud on teadlikud nende müüdavate oluliste ainete mõjust meie kehas. Samuti on kirjas, et uuringu täitmisega kaasneb tasuta kingitus: 30 päeva varu oomega-3 kapsleid, mis on rikastatud D-vitamiiniga.

Selline turundus on pannud osa inimesi tellima tooteid, mida nad tegelikult ei soovigi. Valgalanna Kaia (nimi muudetud) on sel teemal hulga inimeste, teiste seas ka tuttavate apteekritega kõnelnud. Näiteks üks naine sai aru, et mingeid kohustusi tasuta pakkumisega ei kaasne, kuid suutis endale ikkagi raha eest toidulisandeid hankida.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles