Subaru autodel avastati piduritule viga

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Muu hulgas tuleb tee autosalongi ette võtta ilmselt ka Subaru Foresteri linnamaasturi omanikel. 
Muu hulgas tuleb tee autosalongi ette võtta ilmselt ka Subaru Foresteri linnamaasturi omanikel. Foto: Harli Uljas/Postimees

Jaapani autofirma Subaru teatas 2,2 miljoni auto ülemaailmsest tagasikutsumisest ehk hoolduskampaaniasse suunamisest seoses piduritule veaga, mis võib mõjutada mootori käivitamist. Probleem puudutab ka Eesti autoomanikke.

Põhjamaades Jaapani autofirma sõidukite maaletoomisega tegelevast firmast Subaru Nordic AB öeldi, et autode seekordne tagasikutsumine puudutab ka kuut Põhjala riiki, nende seas Eestit.

«Esialgsete arvutuste järgi puudutab see 16 000 autot meie kuuel turul ning Eesti moodustab tavapäraselt 10 protsenti kogumüügist,» rääkis pressiesindaja.

Subaru maaletooja kinnitusel lõplikud arvud riikide ja sõidukitootja eri mudelite kaupa alles selguvad.

Subaru Nordicu pressiesindaja märkis, et viga puudutab ennekõike Subaru Forester, Impreza ja XV linnamaastureid. Ta ütles sedagi, et Outbacki mudeleid tagasi ei kutsuta.

«Arvu mõttes on see suurim tagasikutsumine,» tunnistas Subaru pressiesindaja oma kommentaaris uudisteagentuurile AFP.

Praegu kogub ettevõte teavet võimalike varuosade tarnimise kohta. Niipea kui see on tehtud, lubas firma alustada tagasikutsumiskampaaniat ning hakata omanikke sellest teavitama.

Maaletooja kinnitusel pole Põhjamaades senimaani veaga seoses ühestki juhtumist teatatud.

Jaapani autofirma teatas neljapäeval, et tagasi kutsutakse 306 728 Impreza ja Foresteri mudelit Jaapanis ja ülejäänud 1,96 miljonit sõidukit Põhja-Ameerikas ja muudes regioonides.

Ettevõte ei täpsustanud tagasikutsumise kulu, kuid ärileht Nikkei vahendas, et see on ootuste järgi umbes 10 miljardit jeeni (90 miljonit dollarit).

Subaru mainet on viimastel aastetel kahjustanud mitu skandaali. Lisaks läbisõidu andmete võltsimisele on firma pidanud ka tunnistama, et selle tehasetöötajad viisid osa sõidukite inspektsioone läbi vajalike volitusteta. 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles