Maksu- ja tolliameti (MTA) infosüsteemide katkestus algab 3. mai pärastlõunal ning kõik teenused on taas töökorras hiljemalt 8. mai õhtuks. Katkestuse ajal on peatatud e-maksuameti/e-tolli ja MTA andmebaasidega seotud X-tee teenuste töö. Samuti ei ole sel ajal võimalik teha muid päringuid MTA infosüsteemidesse.
MTA infosüsteemides tuleb mitmepäevane katkestus
MTA teenuste osakonna juhataja Triin Raaper: „Üldine soovitus kasutajatele on planeerida kõik MTA infosüsteemide ja andmebaasidega seotud toimingud enne või pärast katkestust. Näiteks on 10. mail tulu- ja sotsiaalmaksudeklaratsiooni (TSD) esitamise tähtaeg. Kui pärast katkestust läheb TSD esitamisega kiireks ja enne seda teha ei jõua, siis tuleks tasuda maksud 10. kuupäevaks ja deklaratsioon esitada hiljem järgi.“
Tähele tasub panna, et seoses katkestusega ei ole võimalik teha ka päringuid MTA infosüsteemidesse. „See tähendab, et inimesed ei saa teha näiteks võlapäringuid ja kontrollida käibemaksukohustuslasena registreerimise numbrit,“ ütles Raaper.
Katkestus on tingitud e-maksuameti/e-tolli tehnilistest ümberkorraldustest, et muuta MTA pakutavad e-teenused uuenduslikumaks, töökindlamaks ning automatiseeritumaks. Praeguses teenuse arendamise etapis luuakse paremaid lahendusi kasutajate, isikute, pääsuõiguste ja autentimise haldamiseks.
Kui MTA-ga seotud X-tee teenused on tõenäoliselt kasutatavad juba esmaspäevast 6. maist, siis e-maksuameti/e-tolli taasavamiseni võib eeldatavalt minna kuni 8. mai õhtuni.
Juhiste ja soovitustega, mida katkestuse korral teha, saab tutvuda MTA kodulehel: https://www.emta.ee/et/katkestus
Lisainfo saamiseks pöörduge kliendiinfo telefonile:
• ärikliendi infotelefon – 880 0812
• erakliendi infotelefon – 880 0811
• tolliinfo telefon – 880 0814