Elron piirab jalgrataste vedu rongides

Tallinn-Tartu-Valga reisirongi saabumine Tartu vaksalisse. Sel suvel võib juhtuda, et Tallinna ja Tartu vahel enam ratast rongis vedada ei saa. Margus Ansu/Pm/scanpix Baltics

FOTO: MARGUS ANSU/PM/SCANPIX BALTICS

Viidates rongireisijate arvu kasvule, piirab Elron suveperioodil jalgrataste transporti suurema nõudlusega rongides.

Selleks, et tagada reisijatele mugavamad sõiduvõimalused, on Elron sarnaselt Paldiski liinil kehtivate piirangutega otsustanud Tartu, Narva ja Viljandi liinidel kõige suurema nõudlusega reisidel reedeti, laupäeviti ja pühapäeviti jalgrataste rongiga transportimise keelata, edastas ettevõte.

Elroni müügi- ja arendusjuht Ronnie Kongo sõnas, et otsus võeti vastu tulenevalt rongireisijate arvu kasvust ja reisijate enda pöördumistest. Samuti peeti silmas pidades ka seda, et rongi mahuksid mugavamini need, kellel oma sõiduvahendita pole võimalik reisida – näiteks ratastoolis ning lapsevankritega reisijad.

«Jalgrattakohad on rongides küll olemas, kuid sama ruum on mõeldud ka teistele reisijatele. Kui sõitjaid on väga palju, siis kõik rongi ei mahu. Jalgratas võtab mitme inimese ruumi, samas ei ole ratta rongi võtmise puhul enamasti tegemist hädavajadusega. Teiste reisijate arvelt rattakohti juurde teha me ei saa,» ütles Kongo.

Ta kinnitas, et ratturid saavad jätkuvalt rongiga reisida, kuid selleks tuleb kasutada väiksema täituvusega ronge. «Usun, et ka rattaga reisijad mõistavad, et neil endalgi on mugavam kasutada rongi, kus on vähem sõitjaid.»

Kongo lisas, et paljudes peatustes on aastatega lisandunud rattahoiukohti, mistõttu julgustab Elron rattureid neid aktiivselt kasutama. «Esimene valik peaks ikka olema jalgratta jätmine rongijaama, nagu see toimib igal pool Euroopas.»

Reisidel, kus rattaga sisenemine on keelatud, lisandub Elroni veebis sõiduplaaniotsingusse konkreetse reisi juurde vastav info. «Kõikidel liinidel on igal päeval ka väljumisi, kus rattaga reisimine endiselt lubatud. Samuti võib ratta endiselt rongi võtta selliste peatuste vahel sõites, kus reisijaid on vähem. Vastav info on iga rongi puhul välja toodud.»

Kongo sõnul on Elron on korduvalt rõhutanud, et kuna reisirongiliikluse kasutajate arv on aasta-aastalt kasvanud, on Eestis reaalne vajadus täiendavate rongide järele, et rongitransporti saaks kasutada rohkemad reisijad, sealhulgas ka ratturid.

Tagasi üles