Võru Vesi kuulutas esmaspäeval välja riigihanke Vilja tänava umbes 1,1 kilomeetri pikkuse lõigu rekonstrueerimiseks koos vajalike torustike ehitamisega selles piirkonnas. «Hange on välja kuulutatud ja kõik ehitajad saavad teha pakkumise,» ütles ASi Võru Vesi juhatuse liige Juri Gotmans. «Augusti lõpus on plaanis alustada renoveerimistööd: korrastada veetrasse, ehitada välja sademeveekanalisatsioon ja uuendada teekate.»
Suve lõpus algab Võru olulise tänava uuendamine
Seni on tänaval uuendatud kanalisatsioon, kuid välja ehitamata sademevee- ja uuendamata puhta vee torustik.
Tänavu peaks valmima lõik Räpina maantee ristmikust Petseri tänava pikenduseni, tuleval aastal jätkuvad ehitustööd Vabaduse tänava ristini.
Kui uued torud on maas, uuendatakse sõidutee kate kogu laiuses, kuid sõidutee ise muudetakse Gotmansi sõnul kitsamaks. Ühtlasi korrastatakse sõidutee ja kortermajade vahele jääv haljasala.
Tööde esimese etapi maksumus on hinnanguliselt 800 000 eurot. Firmadelt oodatakse pakkumusi 9. augusti ennelõunani. Tänavuste tööde tähtaeg on novembri lõpp, lõpptähtaeg aga järgmise aasta augusti viimane päev.
2017. aasta mõõtmistulemuste andmeil on Vilja tänava aasta keskmine liiklussagedus 5494 autot ööpäevas. Ennustuslik liiklussagedus 2030. aastal on 390–1010 autot tipptunnil.
Tänavu algavate tööde hulka ei kuulu aga Vilja tänava alguse esimesed paarsada meetrit bussijaama juures, mis praegusesse projekti ei mahtunud. Gotmansi sõnul saab see «koerasaba» tehtud tuleval või ületuleval aastal, kui Euroopa Liidu ühtekuuluvusfondist on järgmine toetus laekunud.
Aastani 2022 on Võru Vee plaanides uuendada või ehitada veetorustikku Võrus veel 30 tänaval.
Näiteks tõi Gotmans Koidula ja Kalevipoja tänava vanalinnas ning Rimi kaupluse tagused elamud, kus vee- ja kanalisatsioonivõrk sootuks puudub. Samuti peaks nende aastate jooksul uue katte saama Jaama tänav, kuhu rajatakse sademevee kanalisatsioon.
Vilja tänav Võrus
- Võru Vilja tänava rajamine algas 1976. aastal ning sellest kujunes 10. viisaastaku* kõige mahukam tee-ehitustöö Võru linnas. Esimesel aastal eraldati töödeks 80 000 rubla.
- Tänava pikkus on 1333 meetrit, millele lisanduvad harutänavad pikkusega 239 ja 341 meetrit. Sõidutee katte laius on kaheksa meetrit, kõnniteede laius kõigub 2,5–3 meetri vahel.
* Viisaastak oli NSV Liidus rakendatud rahvamajanduse planeerimise ja arendamise süsteem, mis koosnes viieaastastest tsüklitest. Kümnes viisaastak oli aastatel 1976–1981.
Allikas: Raimo Pullat, «Võru linna ajalugu»; Võru linnavalitsus; Vikipeedia