Päevatoimetaja:
Mati Määrits

Pereettevõtte kasemahlajooke testitakse Hiinaski (1)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Külmhoone mahutitesse on varutud tuhandeid liitreid kasemahla.
Külmhoone mahutitesse on varutud tuhandeid liitreid kasemahla.  Foto: Arvo Meeks

Tartu- ja Valgamaa piiri lähistel Vahemetsa talus koguti sel aastal mahutitesse 30 000 liitrit kasemahla, mida on 5000 liitrit rohkem kui mullu. Tulevikus plaanivad Rain Komlev ja Birgit Lõhmus kaasikutest kätte saada juba 100 000 liitrit mahla. Muidugi siis, kui kõik läheb nii, nagu nad loodavad.

Mahla ei kogu kahe pea ja nelja käega loodud pere­ettevõtte Birch Lagoon eestvedajad mitte lõbu pärast. Sellest tehakse mahejooke, mida võib leida 60 poest üle Eesti. Kui alles hiljuti võis neid jooke näha vaid ökopoodides, siis selle aasta augustist läksid pudelid kaubaks ka paari­kümnes Coopi poes. Kasemahlaeksperdid on eesmärgiks võtnud oma toodete müümise välismaalegi ning sestap tuleb seadmeid juurde soetada. Näiteks praegu on joogid testimisel isegi Soomes ja Hiinas.

Tooteid on pereettevõttel praegu seitse, kõikide põhikoostisosa kasemahl. Esimene toode paisati müüki 2017. aasta augustis. Selleks oli Kasemünt. Ajapikku valik laienes ja praegu on mõttes üha uued joogid. Senised märjukesed on aga juba üksjagu tunnustust saanud. Näiteks Kasesõstar valiti 2018. aasta parimaks mahejoogiks ja Kanepi-Ingver 2019. aasta parimaks joogiks ning rahva lemmikuks. «Tunnustus tekitab motivatsiooni, et sirge seljaga jätkata,» rääkis Komlev.

Tagasi üles