Päevatoimetaja:
Mati Määrits

Ettevõtlikud noored panevad taas ajud ragisema

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Oma edulugu tutvustavad ja soovitusi annab ka õpilasfirma Brand (Eesti parim õpilasfirma 2019). Hugo Treffneri gümnaasiumi õpilasfirmat Brand veavad (vasakult) Sander Aukust, Mihkel Marius Jezierski ja Markus Jõeveer.
Oma edulugu tutvustavad ja soovitusi annab ka õpilasfirma Brand (Eesti parim õpilasfirma 2019). Hugo Treffneri gümnaasiumi õpilasfirmat Brand veavad (vasakult) Sander Aukust, Mihkel Marius Jezierski ja Markus Jõeveer. Foto: Erakogu

Laupäeval, 28. septembril toimub Võru gümnaasiumi õpilasfirmade ideelabor, mis seekord leiab aset Tsentris Väimelas.

Ideelaboris saavad ettevõtlikud noored kuulata varasemate õpilasfirmade nõuandeid ja edulugusid ning osaleda Tartu Ülikooli sTARTUp Labi juhi Maret Ahoneni juhendamisel äriidee genereerimise töötoas. Oma edulugu tutvustavad ja soovitusi annavad õpilasfirmad Brand (Eesti parim õpilasfirma 2019, Euroopa parima õpilasfirma võistlusel II koht), Labüü (Võru Gümnaasiumis 2017/2018 õa edukalt tegutsenud õpilasfirma) ja Cheeset (Võru Gümnaasiumis 2015/2016. õa edukalt tegutsenud õpilasfirma). Maret Ahonen õpetab noortele, kuidas leida ideid, mille järgi head äriideed ära tunda ja kuidas oma ideega õpilasfirmana edukas olla. Ideelaboris osaleb kokku 43 õpilast, mis on umbes 60% kooli 11. klassi õpilastest. Selline hulk ettevõtlikke noori on taaskord paljudele Eesti koolidele eeskujuks.

Pärast ideelaborit registreeritakse õpilasfirmad, hangitakse algkapital, arendatakse äriideedest tooted ja teenused ning tegeletakse tootmis- ja müügiprotsessiga (sh osaletakse laatadel). Õppeaasta jooksul toimuvad ka mitmed minikoolitused, kus õpitakse näiteks raamatupidamist, turundust ja esinemist. Õpilasfirmade hooaja lõpuks ettevõtete tegevus lõpetatakse ja koostatakse tegevusaruanded, kus majandustegevuse analüüsi kõrval antakse ülevaade ka iga õpilase isiklikust ja kogu meeskonna arengust ning õnnestumistest ja raskuste ületamistest.

Õpilasfirmade programm suurendab õpilastes ettevõtlikkust, mis on ka üks Võru Gümnaasiumi väärtustest. Ettevõtlikkuse kujundamine ja ettevõtlusteadmiste-oskuste omandamine on olulised, kuna need annavad õpilastele vabamad käed oma karjääri kujundamisel, olenemata sellest, kas on soov olla ettevõtlik töötaja, ettevõtja või lihtsalt tegus kodanik. Ettevõtlikkuse arendamisega saab kool ise kujundada ja muuta ühiskonda, mitte olla ainult ühiskonnas toimuvate protsessidega kohaneja. See on üks paljudest eesmärkidest, mille poole Võru Gümnaasiumis jätkuvalt püüeldakse.

Märksõnad

Tagasi üles