Missuguseks kujuneb inimese omaosalus sõidu eest maksmisel, on veel otsustamata.
Kohtumistel omavalitsustöötajatega tuli välja, et sõite on olnud päris palju – igas omavalitsuses tuhandeid kilomeetreid. «Avahooldust aga teeksid nad ise jätkuvalt,» täpsustas projektijuht.
Arne Tilk toonitas, et tegemist on pilootprojektiga, mille eesmärk ei ole kogu süsteemi lõhkuda.
«Kuna on liitunud ka Tartu ühistranspordikeskus, on võimalik, et kogu piirkonda hakkab teenindama üks vedaja. Mida suurem teenusepiirkond, seda mobiilsem on teenuse osutaja.»
Soovist tuleb kaks päeva ette teatada
Õiguse sõidule saab inimene 48-tunnise etteteatamisega, aga võimalusel veelgi lühema aja jooksul. «Kõike ette tulevaid variante on praegu üpris keerukas läbi mängida,» tunnistas ka Põlva vallavanema ametit pidanud Tilk.
Hanke võitja loodab Kagu ühistranspordikeskus välja selgitada aastavahetuseks ning erivajadusega inimesi sõidutama hakata aprillist.
«Sõiduvahendid on Põlvas, Võrus ja Antslas. Iseküsimus, kas kõik senised teenusepakkujad õnnestub ühise mütsi alla saada,» arutles projektijuht.
Tööturul osalemist toetava Euroopa Liidu meetme eesmärk on Tilga sõnutsi see, et erivajadusega inimeste lähedased saaksid teha oma tööd ning nende koormuse võtaksid üle teenuseosutajad.
«Reisisaatja võiks olla vedaja palgal. Iseküsimus, kas erivajadusega inimene aktsepteerib kõiki reisisaatjaid, kes ta viiendalt korruselt alla toovad, õige arsti ukse taha või siis passilauda viivad,» arutles projektijuht.
Sotsiaaltransporditeenuse korraldusmudeli testimiseks on Kagu ühistranspordikeskuse kasutada ligikaudu 900 000 eurot. Kohaliku omavalitsuse omafinantseering on 15 protsenti.