Jaanika Käst: mida teha, et koolirõõmu rohkem oleks?

Jaanika Käst

FOTO: Arvo Meeks

Koolirõõm ja koolirahu on sõnad, mida nii õppeaasta alguses kui ka saabuva õpetajate päeva eel sagedasti kuulda on. Haridus- ja teadusministeeriumi üks peamisi märksõnu sel õppeaastal ongi keeleõppe ja digipöörde kõrval koolirahu. Selle kindlustamiseks tõhustab riik kiusuennetusprogrammide elluviimist ja annab õpetajatele suurema õiguse koolis turvalisuse tagamiseks. Koolirahu tagab koolirõõmu ja vastupidi: koolirõõm tagab koolirahu.

Artikkel kuulatav Minu Meedia tellijatele
Tellijale

Eesti põhikooli riikliku õppekava kohaselt moodustub õpikeskkond vaimsest, sotsiaalsest ja füüsilisest keskkonnast. Arengut toetavat õpikeskkonda iseloomustavad peale ohutute ruumide ja rajatiste ka suhted. Õhkkond peab olema usalduslik ja sõbralik, pakkuma abi ja tuge õpi- ning eluraskuste korral.

Samuti tuleb õpilasi julgustada oma seisukohti avaldama ning võimalusel tuleb nende arvamustega arvestada. Kool peab olema demokraatliku, inimõigusi ja võrdset kohtlemist tähtsustava ühiskonna mudel. Eestis kehtivad juba praegu õigusaktid, mille järgi tuleb koolis laste heaoluga arvestada.

Tagasi üles