Päevatoimetaja:
Mati Määrits

Põlvamaa ettevõtjad otsisid Hamburgis ekspordivõimalusi

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
OÜ Siidrikoja esindajad kohtumas kaubamärgi Ostseegrüne edasimüüjatega, kelleks on kolm Saksamaal pikalt elanud ja toiduainete tööstusega tegelenud eestlast.
OÜ Siidrikoja esindajad kohtumas kaubamärgi Ostseegrüne edasimüüjatega, kelleks on kolm Saksamaal pikalt elanud ja toiduainete tööstusega tegelenud eestlast. Foto: Põlvamaa Arenduskeskus

Põlvamaa ettevõtjad käisid Hamburgis kontaktreisil, et leida uusi võimalusi eksportimiseks. Hamburg on suuruselt Saksamaa teine linn ja seal elab üle 1,8 miljoni inimese. Hamburgi vahetus läheduses on ka Põlvamaa sõpruspiirkond Bad-Segeberg.

«Kontaktreisi eripäraks on see, et iga ettevõtja vastutab ise ettevalmistuse kvaliteedi ja tulemuslikkuse eest, meie ühtegi kokkusaamist ei korralda. Siia tulek tähendab neile suuri lisakulutusi, sest projektiga saame vaid osaliselt kaasa aidata,» ütles PATEE (piirkondlikud algatused tööhõive ja ettevõtlikkuse edendamiseks) projektijuht Kaisa Tammoja.

«Lühikese aja jooksul on vaja ette valmistada Saksa turu jaoks toodete kataloogid, leppida kokku kohtumised nii edasimüüjate kui ka võimalike otsemüügikohtadega,» lisas ta. «Päevas on igal ettevõttel mitu kohtumist, lisaks kohaliku turu tundma õppimine. Sakslased on üsna umbusklikud ja nendega tuleb silmast silma kohtuda ning seejuures väga veenev olla. Eksimisruumi siin ei anta.»

OÜ Käbliku Pruulikoja esindajad valmistusid kontaktreisiks korralikult: valmistati toodete täielik kataloog, mida edasimüüjatele anda. Samas toimus Tap Take Over (tõlkes: kraanide ülevõtmine) müügiüritus Hamburgi Bunthaus Schankraum õllebaaris.

«Võrreldes käsitööõlledega, on siidrid Saksamaal märksa vähemtuntud,» ütles Sulev Nõmmann osaühingust Siidrikoda. «Mängu tulevad ka regionaalsed eripärad, just Hamburgi ja Berliini ümbrus on õiged piirkonnad, kust kaudu Saksa turule siseneda. Parim viis selleks on kasutada meie rahvuskaaslasi, kes täna juba siinsel turul tegutsevad ja seeläbi turu peensusi hästi teavad.»

Kontaktreisi korraldas SA Põlvamaa Arenduskeskus, projekti rahastati Euroopa Liidu Euroopa Regionaalarengu Fondi meetmest «Piirkondlikud algatused tööhõive ja ettevõtlikkuse edendamiseks».

Tagasi üles