Päevatoimetaja:
Mati Määrits
Saada vihje

Maanteemuuseumisse jõudis kauaoodatud eksponaat

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Eesti Maanteemuuseumi kogud on saanud omale kauaoodatud eksponaadi  - Eesti taasiseseisvumise järgse esimese kohapeal toodetud teehöövli Corbex-Vammas CG-18.
Eesti Maanteemuuseumi kogud on saanud omale kauaoodatud eksponaadi - Eesti taasiseseisvumise järgse esimese kohapeal toodetud teehöövli Corbex-Vammas CG-18. Foto: Eesti Maanteemuuseum

Eesti Maanteemuuseumi kogud on saanud omale kauaoodatud eksponaadi  - Eesti taasiseseisvumise järgse esimese kohapeal toodetud teehöövli Corbex-Vammas CG-18.

Eesti teehöövlite tootmisel on pikaajalised traditsioonid - masinaid on ehitatud nii eelmisel iseseisvusajal kui ka nõukogude okupatsiooniaja esimeses pooles, sealhulgas on Eestis konstrueeritud kogu endise NSVL esimene iseliikuv teehöövel.

Taasiseseisvunud Eestis tehti 1992. aastal katse taastada teehöövlite tootmise traditsiooni Kohilas asunud firmas AS Corbex Engineering. Soome firma Vammas teehöövli edasiarenduse Corbex-Vammas CG-18 tehasenumber 001 märgib esimest, 1993. aastal Kohilas toodetud höövli eksemplari.

Aktiivsed tööaastad möödusid masinal aktsiaseltsis TREV2 ja nüüd, pensionipõlves on aega meenutada oma lugu Eesti Maanteemuuseumis. Muuseumil on au säilitada oma kogudes Eesti teehöövlite tootmisloo olulist masinat.

Tagasi üles