Päevatoimetaja:
Kersti Kond

Talvine diislikütus muutub tanklatele detsembrist kohustuslikuks

Copy
Talvine diisel on suvisega võrreldes oluliselt külmakindlam.Foto on illustreeriv.
Talvine diisel on suvisega võrreldes oluliselt külmakindlam.Foto on illustreeriv. Foto: Arvo Meeks

Hoolimata valitsevatest plusskraadidest on alates 1. detsembrist kõikjal Eesti tanklates müügil arktiline diislikütus. Eestis kehtib talvise kütuse müügi kohustus pühapäevast kuni järgmise aasta 29. veebruarini.

“Kuigi ka järgmise kahe nädala ilmaprognoos ei nõua veel pakasekindla diislikütuse kasutamist, oleme külmalaineks valmis ning alustame arktilise diislikütuse müüki sel nädalavahetusel,” ütles Neste Eesti hulgimüügijuht Urmas Kuuse.

“Soovitame ka autojuhtidel kasutada paagis olev sügisene kütus lõpuni ja kasutada edasi talvekütust. Diislikütus on miinuskraadide suhtes erakordselt tundlik ja ilmselt ei saa autojuht suvise diislikütusega sõitmisest juba tänase ilmaga enam täit sõidurõõmu tunda,” lisas Urmas Kuuse.

Urmas Kuuse sõnul Neste jaamades müügil olev talvine diislikütus ei sisalda biodiislit, seda kinnitavad ka tankuritel toodud kleebised.

Et auto talveks valmis oleks, on kütuse valiku kõrval tähtis pöörata tähelepanu veel nendele teguritele:

1. Vaheta rehvid, et sõit libedaga oleks ohutu. Talverehvid on kohustuslikud alates 1. detsembrist ja mustri jääk rehvil peab olema vähemalt 3 millimeetrit.

2. Vaheta välja katkised kojamehed, et vihma ja lörtsi korral oleks auto aknast parem nähtavus.

3. Aeg on hakata kasutama talvist aknapesuvedelikku, sest suvine aknapesuvedelik külmub juba esimeste miinuskraadidega.

4. Kontrolli kütusefiltreid, sest ummistused filtrites on üks sagedasemaid põhjuseid, miks mootor hakkab tõrkuma, kui temperatuur langeb allapoole 0 kraadi.

5. Kontrolli, et ABS-pidurid ja elektrooniline stabiilsuskontroll töötaks nõutud tasemel. Kontrolli ka pidurivedeliku taset.

6. Kontrolli auto kõiki liigutatavaid detaile.

7. Kontrolli mootorit, et vältida probleeme auto külma ilmaga käivitamisel.

8. Hoia kütusepaak maksimaalselt täis, et vältida õhuniiskusest kondensvee tekkimist kütusepaagis.

Märksõnad

Tagasi üles