Kitsukesed riiulitest ja raamatutest pungil ruumid, kus keskenduti raamatute kojulaenamisele ja lugemissaalis lugemisele, on minevik, sest kasutajate vajadused on hoopis suuremad. Järjest rohkem vajatakse abi internetis tehtavate toimingute juures või pöördutakse raamatukokku nutiseadmete kasutamise kohta tekkinud küsimustega, sest kusagilt mujalt ei osata abi otsida.
Raamatukogude roll on muutunud mitmekülgsemaks, aga põhiolemuselt jäänud samaks: pakkuda teadmisi, meelelahutust, olla mitmesuguste teenuste kaudu kasutajatele vajalik.
Suured muutused said teoks seoses arvutite tulekuga. Sealt edasi on areng olnud väga kiire. Muutunud on tarkvaraprogrammid, raamatukoguhoidjad ja lugejad. Rahvaraamatukogudele sobivat programmi sel ajal Eestis ei olnud. Aluseks võetud Soome programm Kirjasto tuli meil endal töökõlblikuks muuta. Õnneks oli meil sel ajal veel piisavalt erialaharidusega töötajaid, kes oskasid tervikpildi kokku panna nii andmebaaside loomises, koostamises kui ka lugejateeninduses.
Uue tehnoloogia kasutusele võtmisel oleme nüüdisaegsetest raamatukogudest tubli sammuke tagapool.
Tänapäevalgi on oluline, et raamatukogus töötaksid erialaspetsialistid, aga kahjuks neid Eestis enam ei koolitata. Raamatukoguhoidja amet ei ole noorte seas populaarne, sest raamatukogudes jäävad palgad tublisti alla Eesti keskmise. Samuti peaks raamatukoguhoidja olema piisava IT pädevusega, et aidata neid, kes arvutite taga ennast turvaliselt ei tunne. Pealekasvav nutipõlvkond tulevikus sellist abi enam ei vaja, aga praegu peaksid raamatukoguhoidjatele mõeldud IT-koolitused toimuma regulaarselt, kuna tehnoloogia muutub kiiresti.
Uue tehnoloogia kasutusele võtmisel oleme nüüdisaegsetest raamatukogudest tubli sammuke tagapool. Tänapäeval ehitatud hoonetes on uued tehnilised lahendused, heaks näiteks võib tuua põhjanaabrite juures eelmisel aastal avatud Oodi.