Rail Baltic peab Setomaa kivita hakkama saama

Arved Breidaks
, reporter
Copy
OÜ Aigren karjääris käib pinnase äravedu, selle alt tuleb välja dolokivi.
 Arved Breidaks
OÜ Aigren karjääris käib pinnase äravedu, selle alt tuleb välja dolokivi. Arved Breidaks Foto: Arved Breidaks

Setomaa vallas asuvatest Lõuna-Eesti ainsatest dolokivikarjääridest ei hakata killustikuga varustama Rail Balticu ega Tallinna–Tartu neljarealise maantee ehitust, sest need suured ehitustandrid jäävad Eesti-Vene kontrolljoone kõrval asuvast dolokivi leiukohast liialt kaugele.

Meremäelt vähem kui viie kilomeetri kaugusel asuvas Marinova külas avati karjäär 2007. aastal, kui seal hakkas tee-ehituses kasutatavat kivi kaevandama tollane AS Kagu Teed, mis hiljem müüs need õigused aktsiaseltsile TREV-2 Grupp.

«Eks see killustik 50 kilomeetri raadiuses ära kasutatakse. Ma ei usu, et seda Rail Balticule transportima hakkame – selleks on seal lähemal ressurssi võtta,» ütles ASi TREV-2 Grupp maavarade kaevandamise juht Indrek Malm. Tema sõnul on Marinovas kaevandatavast dolokivist jahvatatav killustik kulunud ära Lõuna-Eesti tee-ehitustöödel, viimati näiteks Pihkva–Riia maantee uuendamisel.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles