Päevatoimetaja:
Kersti Kond
Saada vihje

Rail Baltic peab Setomaa kivita hakkama saama

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
OÜ Aigren karjääris käib pinnase äravedu, selle alt tuleb välja dolokivi.
 Arved Breidaks
OÜ Aigren karjääris käib pinnase äravedu, selle alt tuleb välja dolokivi. Arved Breidaks Foto: Arved Breidaks

Setomaa vallas asuvatest Lõuna-Eesti ainsatest dolokivikarjääridest ei hakata killustikuga varustama Rail Balticu ega Tallinna–Tartu neljarealise maantee ehitust, sest need suured ehitustandrid jäävad Eesti-Vene kontrolljoone kõrval asuvast dolokivi leiukohast liialt kaugele.

Meremäelt vähem kui viie kilomeetri kaugusel asuvas Marinova külas avati karjäär 2007. aastal, kui seal hakkas tee-ehituses kasutatavat kivi kaevandama tollane AS Kagu Teed, mis hiljem müüs need õigused aktsiaseltsile TREV-2 Grupp.

«Eks see killustik 50 kilomeetri raadiuses ära kasutatakse. Ma ei usu, et seda Rail Balticule transportima hakkame – selleks on seal lähemal ressurssi võtta,» ütles ASi TREV-2 Grupp maavarade kaevandamise juht Indrek Malm. Tema sõnul on Marinovas kaevandatavast dolokivist jahvatatav killustik kulunud ära Lõuna-Eesti tee-ehitustöödel, viimati näiteks Pihkva–Riia maantee uuendamisel.

Kommentaarid
Tagasi üles