Atria lihatööstus investeeris ligi miljon eurot, et tuua esimese lihatööstusena Eestis turule keskkonnasäästlik hakklihapakend.
Lihatööstus tõi turule keskkonnasäästliku hakklihapakendi
Valgas asuv lihatööstus investeeris ligi miljon eurot uue pakendi turule toomiseks, mille valmistamiseks kulub üle 50 protsendi vähem pakkematerjali kui varem. Tulemuseks on 34 protsenti väiksem ökoloogiline jalajälg ning hakkliha pikem säilivusaeg. Hakklihakogus pakendis ei vähene.
„Nii, nagu kogu maailm liigub keskkonnasäästvama mõtteviisi poole, peame ka meie toidutööstusena astuma jõuliselt selles sunnas, kuidas korraldada tootmine selliselt, et kaasnev keskkonnamõju oleks võimalikult väike,“ ütles Atria lihatööstuse juht Olle Horm.
Horm tõi välja, et kuigi lihatööstuses ei ole toiduohutuse tagamiseks täna veel plasti kasutamisest võimalik täielikult loobuda, saab seda kasutada efektiivselt ja keskkonnasäästlikumalt kui varem.
Kuna hakkliha on Atria tooteportfellis tarbija poolt väga hinnatud toode, kulub lihatööstusel edaspidi 42 000 kilogrammi vähem pakkematerjali. Logistika mõttes tähendab see materjali- ning toodete veo transpordi vähenemist Eesti teedel 98 täishaagisega veoauto võrra aastas.
„Poole väiksema pakendiga hoiame ruumi kokku igal pool: tarbija külmkapis, kaupluses, logistika-ahelas ning pärast kasutamist prügikastis,“ tutvustas Horm uut keskkonnasäästlikumat hakklihapakendit.
Uus keskkonnasäästlikum hakklihapakend vahetab välja kõik Maks & Moorits kaubamärgi all müügil olevad seni tarbijale tuntud hakklihapakendid. Uus pakend on müügil hiljemalt 6. veebruarist kõigis Eesti jaekettides- ja kauplustes.